You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Arī "Bolt" reaģē uz PTAC un "Ride" strīdu saistībā ar traģēdiju Imantā

Foto: Paula Čurkste/LETA

Foto: Paula Čurkste/LETA

Skrejriteņu operators "Bolt" papildus esošajiem drošības pasākumiem ir ieviesis daudzpakāpju vecuma pārbaudes sistēmas pilotprojektu jauniem lietotājiem, sacīja "Bolt" vecākais operāciju vadītājs Latvijā Ronalds Ābols.

Viņš norādīja, ka papildu risinājums ieviests, lai vēl vairāk stiprinātu drošību un nodrošinātu, ka "Bolt" skrejriteņus izmanto tikai pilngadīgas personas. "Ar šo funkciju pārbaudīsim arī esošo lietotāju vecumu. Vienlaikus starp "Bolt" drošības risinājumiem ir arī sensors, kas ļauj noteikt braukšanu divatā un brīdina lietotājus par pārgalvīgu skrejriteņa izmantošanu," skaidroja Ābols.

Tāpat viņš informēja, ka "Bolt" ir nosūtījis oficiālu vēstuli PTAC, skaidrojot uzņēmuma esošos drošības pasākumus un sadarbību ar tiesībsargājošām iestādēm.

Ābols norādīja, ka "Bolt" turpina sadarboties ar lēmumu pieņēmējiem un tiesībsargājošajām iestādēm, lai risinātu drošības jautājumus. Tostarp uzņēmums ikdienā sadarbojas ar Valsts policiju, apmainoties ar noderīgu informāciju un organizējot reidus, lai kontrolētu, ka braucēji skrejriteņus izmanto atbilstoši lietošanas nosacījumiem.

Vienlaikus "Bolt" aicina aculieciniekus sniegt informāciju par pārgalvīgiem un nepilngadīgiem skrejriteņu vadītājiem "Bolt" lietotnē, mājaslapā vai rakstot uz e-pastu "latvia-rentals@bolt.eu".

Jau ziņots, ka ceturtdien, 2.oktobrī, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicināja koplietošanas "e-velosipēdu" operatoru "Ride Mobility" pārtraukt pakalpojumus. Šāds lēmums sekoja pēc Rīgas mēra Viestura Kleinberga (P) aicinājuma vērtēt uzņēmuma darbību, kas savukārt sekoja pēc divu 2012.gadā dzimušu meiteņu nāves, ar "Ride Mobility" aparātu pakļūstot zem vilciena Imantā.

Kleinbergs skaidroja, ka lielākās iebildes ir pret to, ka "Ride Mobility" savus braucamrīkus agresīvi klasificē kā pašgājējvelosipēdus, nevis elektriskos mopēdus. Uzņēmuma braucamrīkiem ir piemontēti pedāļi, kurus gan braucēji faktiski nelieto, bet tas ļāvis aparātus klasificēt kā pašgājējvelosipēdus, kas samazina prasības to izmantošanai. Ja šie braucamie tiktu klasificēti kā mopēdi, bērni tos izmantot nedrīkstētu un to lietotājiem būtu nepieciešams iegūt vadītāja apliecību.

Savukārt "Ride" piektdien, 3.oktobrī, pretēji PTAC aicinājumam neapturēja darbību, tādēļ PTAC uzņēmumam piemēros administratīvo pārkāpumu sodu. Par soda apmēru PTAC vēl lems.

"Ride" izpilddirektors Edgars Jākobsons aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmums kopā ar juristiem izanalizējis PTAC lēmumu un nosūtījis iestādei vēstuli, kurā norāda, ka PTAC lēmums "Ride" ieskatā ir nesamērīgs un nav pamatots.

PTAC patlaban gaida papildu pieprasīto informāciju no pakalpojuma sniedzēja padziļinātai vērtēšanai, kā arī tiek veidota risku vērtēšanas komisija ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), Valsts policijas (VP) un citiem pārstāvjiem.

PTAC direktore Zaiga Liepiņa aģentūrai LETA norādīja, ka arī citiem mikromobilitātes rīku pakalpojumu sniedzējiem PTAC pieprasīs dokumentāciju un izmantos citas metodes, lai pārliecinātos, vai pakalpojums tiek nodrošināts droši, atbilstoši noteiktajām prasībām un vecumam.

LETA jau ziņoja, ka Rīgā, pie Imantas dzelzceļa stacijas, pakļūstot zem vilciena, trešdien, 1.oktobrī, gāja bojā divas meitenes. Meitenes zaudējušas dzīvību pēc tam, kad viņu vadīto nomas elektroskūteri aizķēra vilciens.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka SIA "Ride" reģistrēta 2019.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmums pilnībā pieder Jākobsonam. 2024.gadā "Ride" strādāja ar 1,156 miljonu eiro apgrozījumu un 236 246 eiro peļņu. Jākobsons šogad Mārupes domes vēlēšanās kandidējis no "Jaunās vienotības" saraksta.

"Bolt" 2013.gadā Igaunijā izveidoja Markuss Villigs, kuram pašlaik kompānijas kapitālā pieder 15,49%. Grupu veido vairāki desmiti uzņēmumu, kuru māteskompānija "Bolt Technology" ir visu "Bolt" lietotņu intelektuālā īpašuma turētāja. Lielākā daļa izpētes un izstrādes darba saistībā ar intelektuālo īpašumu notiek Igaunijā.

Foto: Paula Čurkste/LETA

Foto: Paula Čurkste/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas