You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Pliks mārketings vai reālas atlaides? "360 Ziņas" pēta, kas ir "Zemo cenu grozs"

Zemo cenu grozs – reāls ietaupījums vai tikai skaļš sauklis?

Sarunas par pārtikas cenu kāpumu Latvijā nu beidzot pārcēlušās arī uz veikalu plauktiem. Pagājušajā nedēļā lielākie mazumtirgotāji “Maxima” un “Rimi” sākuši jaunu iniciatīvu “Zemo cenu grozs”. Tās mērķis ir padarīt ikdienas pārtikas iegādi pieejamāku, piedāvājot noteiktas preces par zemāko cenu konkrētajā kategorijā. Šī iecere balstīta 27. maijā parakstītajā memorandā, kas paredz gan cenu groza ieviešanu, gan īpašu cenu salīdzināšanas rīku un vietējo produktu īpatsvara palielināšanu veikalos.

“Zemo cenu grozā” iekļautas preces no desmit svarīgākajām pārtikas grupām - maize, piena produkti, dārzeņi, augļi un ogas, gaļa, zivis, olas, eļļa un milti. Katrā kategorijā sola vismaz vienu produktu par iespējami zemāko cenu. Groza saturs būs mainīgs, konkrētās preces tiks regulāri aizstātas ar citām, tomēr daudzi pircēji un eksperti jau norāda, ka lielākoties piedāvājumā dominē pašu veikalu privātās preču zīmes, tāpēc būtiskas atšķirības var arī nepamanīt.

Gan “Maxima”, gan “Rimi” šo kritiku noraida, uzsverot, ka daļai produktu esot īpaši samazinātas cenas, lai patiešām nodrošinātu izdevīgāku pirkumu. Turklāt “Rimi” atklāj, ka dažām viņu zīmola precēm cenas samazinātas vēl par papildu 10%. Mazumtirgotāji arī uzsver, ka memorands nav tikai viņu solījums – tajā iesaistīti arī pārtikas ražotāji, līdz ar to cenu kritumam būtu jānotiek visā piegādes ķēdē, lai pircēji tiešām izjustu reālu ietaupījumu.

Tomēr žurnālistes Ramonas Veckalniņas eksperimentālā iepirkšanās liecina, ka piedāvājums pagaidām ne visus spēj apmierināt. Piemēram, šonedēļ “Rimi” grozā bija griķi, cūkgaļa, tomāti, salāti un olīveļļa, taču viņa atzīst, ka izvēle ir visai ierobežota, īpaši, ja pircējs kādu produktu nelieto, piemēram, cūkgaļu. Turklāt atsevišķu preču cenas grozā nemaz nav mainījušās, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, kas rada vilšanos tiem, kas cerēja uz lielāku ietaupījumu.

Savukārt “Maxima” piedāvājumā atsevišķi produkti tiešām bijuši lētāki, taču ne visās kategorijās bija plaša izvēle. Salīdzinot pirkumus abos veikalos, žurnāliste secinājusi, ka kopējā maltīte izmaksājusi līdzīgi – nedaudz virs četriem eiro. Lai gan “Zemo cenu grozs” dažiem produktiem patiešām ļauj ietaupīt, lielu revolūciju cenu ziņā pagaidām tas vēl nav nesis. Kā būs turpmāk – tas atkarīgs ne tikai no veikalu, bet arī no ražotāju vēlmes un iespējām cenas mazināt.

Foto: "360 Ziņas"

Foto: "360 Ziņas"

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas