You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Siguldā atklāj Lorupes viaduktu un jauno rotācijas apli

Siguldā pēc remontdarbiem satiksmei atvērts jaunais rotācijas aplis

Laba ziņa autovadītājiem – no šodienas satiksmei atvērts pārbūvētais A2 jeb Vidzemes šosejas posms no 46 līdz 50 kilometram un Lorupes viadukts.

Autovadītājiem jāņem vērā, ka pārbūves rezultātā A2 un Kalna ielas krustojumā ir mainīta satiksmes organizācija, izbūvējot rotācijas apli. Turklāt viens no apļa zariem, kas ved uz Kalna ielu, tuvākās nedēļas laikā vēl būs slēgts, jo tur turpinās darbs. Savukārt autoceļa A2 posmā no pārvada pār dzelzceļu līdz krustojumam ar Jūdažu un R. Blaumaņa ielu.

Te darbus turpinās nākampavasar. Plānots, ka tehnoloģiskais pārtraukums būvobjektā sāksies 20. oktobrī. Jāņēm vērā, ka būvdarbu zonā noteikts ātruma ierobežojums – 70 km/h. Līdzšinējā Lorupes viadukta apbraucamā ceļa “Pievadceļš Lorupes gravai” seguma atjaunošanu plānots veikt nākamgad. Savukārt Lorupes caurtekā uz autoceļa V96 tiek novērsti ekspluatācijas laikā radušies defekti un bojājumi – nomainīti bojātie ķieģeļi caurtekas fasādē, izbūvētas teknes un veikti citi darbi. Caurteka ir celta 19. gs. pirmajā pusē, iepriekš tā atjaunota 1994. gadā.

Būvdarbus veic CBF Binders par līgumcenu 6 884 292,54 eiro (ar PVN), būvuzraudzību – SIA Firma L4. Projekta autors autoceļa pārbūvei – SIA Projekts EAE, Lorupes viaduktam un caurtekai – SIA BT projekts. Finansējuma avots – valsts budžets.

Lorupes viadukts atklāts 1968.g., un tas iegājis vēsturē kā pirmais tilts visā bijušajā PSRS, kas montēts ar garenuzbīdīšanas paņēmienu. Lai arī tagad tā ir ikdienišķa prakse, tolaik viadukts apliecināja Latvijas ceļinieku spējas.

Viadukta balstu eleganto formu radīja arhitekte Velta Reinfelde. Jau kopš 20.gs pirmās puses Lorupes gravas šķērsošana nodarbināja vairākas inženieru paaudzes. Vecais ceļš caur Lorupes gravu ir ļoti līkumains, stāvs, pieaugot satiksmes intensitātei tas kļuva par problēmu. 1959. gadā institūta "Ceļuprojekts" Tiltu daļa izpētīja Lorupes pārejas rajonu un nosprauda jauno pārejas trasi, atvirzot to par 100-200 m no pašreizējā ceļa.

Vairāk par Lorupes viadukta būvniecības vēsturi var lasīt "Latvijas Valsts ceļu" mājaslapā – https://lvceli.lv/celu-vestures-lappuses/viadukts-par-lorupes-gravu-celmlauzis-tiltu-bivnieciba/

Foto: 360 Ziņas

Foto: 360 Ziņas

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas