You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

SPIKE radītāja Anete Spīķe: Aiz kvalitatīvas kosmētikas slēpjas smags darbs

Foto: Karakaj.photography, Anete Spīķe

Foto: Karakaj.photography, Anete Spīķe

Anetes Spīķes zīmols SPIKE vairs nav svešs nevienam, kurš interesējas par kvalitatīvu, dabīgu un vienlaikus efektīvu skaistumkopšanu. No ķermeņa spīdumiem līdz matu kopšanas produktu līnijai, SPIKE zīmola produkti top ar neatlaidīgu darbu, milzu rūpību un, kā izrādās, arī ar ne vienu vien izaicinājumu. Par saviem pirmajiem soļiem kosmētikas pasaulē, sarežģīto ražošanas procesu un to, kā radīt kaut ko patiesi vērtīgu, stāsta pati zīmola radītāja.

Kā Tu nonāci līdz kosmētikas ražošanai un kas bija Tavs pirmais produkts?

Mans pirmais kosmētikas produkts bija SPIKE Diamond Glow un Diamond Skin. Tas viss sākās, kad saņēmu PR paciņu no kāda Latvijas ražotāja, un, pēc produktu notestēšanas, es aizbraucu pie viņiem un teicu: “Man ir ideja”. Vēlējos radīt kvalitatīvu ķermeņa krēmu ar spīdumu, jo tie, kurus iepriekš biju mēģinājusi, smērēja drēbes un bija ar ļoti vāju sastāvu. Mans mērķis bija izstrādāt dabīgu, bet tiešām efektīvu produktu, kas nespīd kā lēts gliteris, bet gan piešķir ādai elegantu mirdzumu un nebojā apģērbu. Mēs gandrīz gadu strādājām pie formulas, līdz tapa pirmie SPIKE Brand kosmētikas produkti – Diamond Glow un Diamond Skin. Tas bija ilgs, bet ļoti vērtīgs process.

Kādi ir galvenie soļi, lai radītu skaistumkopšanas produktu?

Ir divi ceļi. Pirmais ir tā sauktais “white label”. Vienkārši izvēlies jau gatavu formulu, uzliec savu logo un sāc tirgot. Bet tas nav mans stāsts. Es eju otru ceļu un veidoju produktus no nulles. Tas ir laikietilpīgs un dārgs process, kur jāiegādājas gan savs iepakojums, gan nereti arī produkta sastāvdaļas. Piemēram, viena no mūsu šampūna sastāvdaļām maksā ap 30 000 EUR un šampūnā tāda nav tikai viena. Te liela nozīme ir tam, ar kādu ražotāju sadarbojies. Man ir paveicies, ka sastāvdaļas iepriekš nav jāiepērk pašai, taču tāda iespēja vienu brīdi pastāvēja. Liels izaicinājums arī ir iepakojums. Tu pasūti paraugus, testē un beigās tāpat nav labi. Visspilgtāk atmiņā palicis tas, kā mēs ilgstoši meklējām ideālo risinājumu SPIKE lūpu spīdumam, jo izrādās, ka produkta sastāvā esošās ēteriskās eļļas reaģē ar plastmasu. Tas nozīmē, ka jāmeklē īpašs iepakojums, kas iztur ēteriskās eļļas.

Un pat tad, kad domā, ka viss ir izdevies, atnāk pasūtījums, no kura 20% iepakojuma ir brāķi. Tie ir milzu zaudējumi. Par iepakojumu runājot, jāņem vērā arī tas, ka tad, ja vēlies iepakojumu ar apdruku, izmaksas būtiski pieaug, nemaz nerunājot par paša produkta izstrādi un ķīmiķu atalgojumu.

Cik daudz laika un enerģijas prasa viena produkta izstrāde?

Godīgi? Dažreiz liekas, ka veselu mūžību. Kamēr no idejas nonāc līdz gatavam produktam, kas tiešām strādā, var paiet gads, pusotrs vai pat divi, tāpēc, ka man pat līdz sīkākajai detaļai jābūt pārliecinātai par produkta kvalitāti. Vai man patīk tekstūra, aromāts un efekts? Katra produkta izstrāde notiek ciešā sadarbībā ar ķīmiķiem. Vispirms produktus testēju es pati, ja man nepatīk, turpinām uzlabot. Kad formula mani apmierina, to sūtam uz testēšanu un sertificēšanu.

Kādas ir lielākās grūtības ražošanā un dokumentācijā?

Visgrūtākais, manuprāt, ir dokumentācija un apjoma loģistika. Katram produktam jābūt reģistrētam, jābūt svītru kodam, oficiāliem līgumiem, receptūrai un atļaujām. Es pati reiz iesniedzu dokumentus diviem produktiem, un tas bija šausmīgi – terminoloģija, prasības, saskaņošana… Ja man tas būtu jādara vēlreiz, diez vai es to spētu. Vēl ir arī finansiālā puse, proti, iepakojumu un sastāvdaļu minimālie pasūtījumu apjomi, kas prasa milzīgus ieguldījumus. Kosmētikā nav tā, ka vari pasūtīt 15 pudelītes un paskatīties, kā ies. Iepakojumi un sastāvdaļas bieži jāpērk milzīgos apjomos, lai vispār būtu vērts sākt. Tūkstoši eiro iziet tikai līdz brīdim, kad vispār vari testēt, vai formula der. Tas ir milzīgs risks.

Vēl viena lieta, ar ko bieži saskaras gan es, gan citi mazie Latvijas ražotāji, ir sabiedrības neuzticība. Latvijā bieži dzirdam: “Ai, gan jau šis no Ķīnas pārpirkts, tikai uzlīme cita.” Bet tas fiziski nav iespējams. Ja uz produkta rakstīts “Ražots Latvijā”, tas ir ražots Latvijā. Un SPIKE produkti tiešām tiek ražoti šeit – ar manām prasībām, ar manām galvassāpēm un nebeidzamo vēlmi uzlabot līdz pēdējam miligramam.

Vai no SPIKE drīzumā gaidāmi kādi jaunumi?

Jā, jaunumi ir gaidāmi! Tikai es nevaru pateikt cik drīz! Šobrīd aktīvi strādājam pie skropstu seruma. Vairākas formulas jau esam notestējuši, esmu pat saņēmusi labas atsauksmes par rezultātiem, bet mani pašu šis produkts vēl līdz galam neapmierina. Un, kā jau teicu, ja mani neapmierina, tad produkts vēl nav gatavs. Otrs lielais darbs, kas turpinās jau kādu laiku ir, SPIKE sejas mazgāšanas līdzeklis. Jau gadu mēģinu dabūt tieši to, ko gribu. Pirmā formula bija vienkārši perfekta – maiga, efektīva, ar lielisku aromātu un nesausināja ādu. Un tad izrādījās, ka viena sastāvdaļa, kas nodrošināja šo perfekciju, vairs nav pieejama “mainstream” kosmētikas ražošanai. To var izmantot tikai profesionāli kosmetologi. Tas ir veids, kā viņi ierobežo tirgu. Rezultātā visas jaunās versijas šķita… nu, nekādas. Mēs joprojām testējam, ceru, ka šovasar beidzot atradīsim īsto. Bet te nu ir vēl viena no kosmētikas ražošanas aizkulisēm, ar ko jārēķinās – pat, ja viss ir lieliski, izmaiņas likumdošanā un normatīvajos aktos var visu sagraut.

Foto: Karakaj.photography, Anete Spīķe

Foto: Karakaj.photography, Anete Spīķe

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas