
Foto: Evija Trifanova/LETA
Kopš 24. jūlija Rīgā ir pieejama vienotā biļete, kas ļauj pārvietoties gan ar vilcienu A zonā, gan ar pilsētas sabiedrisko transportu – tramvajiem, trolejbusiem un autobusiem. Biļeti iespējams iegādāties gan “Vivi” lietotnē, gan mājaslapā, taču, kā izrādās, tikai lietotnes lietotāji var saņemt QR kodu, kas nepieciešams, lai reģistrētu braucienu. Bez šīs reģistrācijas biļete nav derīga, arī tad, ja tā ir jau apmaksāta, vēsta Latvijas Radio.
Uzņēmumā “Rīgas satiksme” norāda, ka par tehnisko risinājumu atbild “Vivi”, savukārt “Vivi” pārstāve Sigita Paula skaidro, ka pakalpojums šobrīd ir pilotprojekta režīmā, kas ilgs vienu gadu. Šajā laikā tiks vākti dati par pieprasījumu un kvalitāti, bet būtiskas izmaiņas nav paredzētas. Paula uzsver: “Biļeti varēs lietot un reģistrēt tikai tad, kad būs arī lejupielādēta mobilā lietotne.”
Kaut arī biļetes iegādes iespēja saglabāta arī “Vivi” mājaslapā, tas tiek skaidrots ar vēlmi būt pretimnākošiem klientiem. Tomēr šāds risinājums jau radījis neērtības. Kāda pasažiere Latvijas Radio atklāja, ka, nespējot sazvanīt “Vivi” operatorus un bez QR koda, viņai nācies vilcienā braukt nereģistrēti un vēlāk iegādāties papildu biļeti “Rīgas satiksmes” autobusam.
Gadījumā, ja biļeti nav izdevies reģistrēt, “Vivi” aicina iesniegt oficiālu iesniegumu ar situācijas aprakstu un personu apliecinoša dokumenta kopiju. Iesniegumu var iesniegt klientu apkalpošanas centrā vai nosūtīt uz e-pastu “vilciens@info.vivi.lv”. Pārstāvji atzīst, ka risinājums nav ideāls, taču tā izstrādei atvēlētais laiks bijis ierobežots, un būtiskas korekcijas varētu notikt tikai pēc pilotprojekta izvērtēšanas.
“Rīgas satiksme” norāda, ka vienotā biļete ir “Vivi” projekts, un ar visiem jautājumiem pasažieriem jāvēršas pie šī uzņēmuma. Ja rodas problēmas, tiek ieteikts pēc iespējas ātrāk lejupielādēt lietotni, lai reģistrētu biļeti, vai sazināties ar “Vivi” informācijas centru.

Foto: Evija Trifanova/LETA
