Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kāpēc rodas krampji pēdās un kāju pirkstos?

Pēdas, Image by StockSnap from Pixabay

Pēdas, Image by StockSnap from Pixabay

Daudzi no mums ir pieredzējuši kāju un pēdu krampjus. Bet, kad šie krampji nonāk līdz mūsu kāju pirkstiem, tie var būt neticami sāpīgi vai vismaz nogurdinoši. Kā pirksta krampji var likt justies tā, it kā pēdas un/vai pirksti ir saspiesti? Lielāko daļu laika muskuļu krampji pāriet paši. Bet kāpēc tie vispār notiek? Un ko jūs var darīt, lai atvieglotu krampjus nākamreiz, kad tie rodas?

Kā un kāpēc rodas kāju pirkstu krampji

Krampji rodas, kad kāds no muskuļiem pēkšņi un netīši saraujas. Šie krampji var ilgt no dažām sekundēm līdz dažām minūtēm. Ikviens, kurš ir pieredzējis krampjus, pārāk labi zina, ka tie var būt neticami sāpīgi.

Krampji var rasties arī no muskuļiem ap pēdu. Konkrēti, pirkstu krampji parasti ir pēdu vai kāju muskuļu kontrakciju rezultāts. Tos sauc par ārējiem pēdas muskuļiem. No otras puses, tos var izraisīt pēdu muskuļu kontrakcijas, kas atrodas kāju pirkstos, tos sauc par iekšējiem pēdas muskuļiem.

Kāju pirkstu krampju biežākie cēloņi

Zinātniskā sabiedrība nav pilnību pierādījumu, kas izraisa muskuļu krampjus, taču ir dažas idejas.

  • Viens no visbiežāk minētajiem kāju pirkstu krampju cēloņiem ir dehidratācija. Taču daži pētījumi liecina, ka patiesība ir mazliet nejaukāka. Daži muskuļu krampju gadījumi var būt saistīti ar dehidratāciju, bet citi vairāk atbilst pārmērīgai hidratācijai un tam sekojošam elektrolītu trūkumam.
  • Daži domā, ka barības vielu trūkums var izraisīt muskuļu krampjus. Visbiežākie uztura trūkumi, kas izraisa krampjus, ir atbilstošu B vitamīnu, kālija, magnija un nātrija trūkums.
  • Daži pētījumi ir saistījuši intensīvus vingrinājumus ar muskuļu krampjiem. Joprojām ir jautājumi par to, kāpēc tas notiek un kāpēc tas ietekmē dažus cilvēkus, bet citus nē. Taču pārmērīga slodze tiek plaši atzīta par vienu no visizplatītākajiem muskuļu krampju cēloņiem.
  • Interesanti, ka vingrinājumu trūkums tiek atzīts arī par izplatītu muskuļu krampju cēloni. Tas ir tāpēc, ka tiek uzskatīts, ka nepietiekama asins plūsma izraisa muskuļu krampjus, un regulāri vingrinājumi var uzlabot asinsriti.
  • Slikti pieguļoši apavi — īpaši pārāk cieši apavi — var neļaut asinīm plūst tā, kā vajadzētu. Apavi, kas pareizi neatbalsta pēdas, var likt pēdu un kāju muskuļiem strādāt vairāk, nekā tie ir pieraduši.
  • Daudzi dažādi veselības stāvokļi ir saistīti ar muskuļu krampjiem. Tie ietver multiplo sklerozi, Parkinsona slimību, diabētu un citus.
  • Muskuļu krampji ir bieži sastopami grūtniecības laikā. Tiek ziņots, ka aptuveni puse no visām grūtniecēm saskaras ar tiem.

Kā atvieglot kāju pirkstu krampjus?

Kāju pirkstu krampjiem ir tendence mazināties dažu sekunžu laikā vai, ilgākais, dažu minūšu laikā, taču ir dažas darbības, kuras var veikt, lai tos nedaudz ātrāk atbrīvotu.

  • Ja pēdā ir krampji, mēģini to lēnām izstiept vai masēt. Izstiepjot pirkstu, neveic pirkstu saraustītas kustības. Tas var izraisīt muskuļu traumu. Tā vietā mēģini lēnām vilkt pirkstu, lai to izstieptu, vai pamasē kāju, viegli ritinot to pāri apaļam priekšmetam, piemēram, bumbiņai.
  • Karstas kompreses izmantošana var palīdzēt atslābināt pēdu un mazināt krampjus.
  • Tā kā tiek uzskatīts, ka dehidratācija izraisa muskuļu krampjus, glāze ūdens var būt tieši tas, kas palīdz.
  • Atcerieties, ka dehidratācija nav vienīgā lieta, kas saistīta ar muskuļu krampjiem — arī zems elektrolītu un barības vielu līmenis. Tāpēc mēģini paaugstināt elektrolītu līmeni, ēdot ātras uzkodas, īpaši iesaka ēst banānu.
  • Ja apavi ir tik cieši vai neērti, ka rodas krampji, apsver iespēju tos novilkt un dot kājām mazliet elpot.
  • Ja esi sēdējis visu dienu, piecelies un nedaudz pastaigājies. Var būt sāpīgi stāvēt uz krampjveida kāju pirkstiem, bet asins plūsma var palīdzēt mazināt krampjus.
  • Kā novērst kāju pirkstu krampjus ilgtermiņā?
  • Ir arī dažas darbības, kuras var veikt, lai novērstu kāju pirkstu krampjus, pirms sāc tos piedzīvot.
  • Regulāri vingrojumi var palīdzēt uzturēt ķermeni izcilā formā. Tikai noteikti nepārslogo to, jo pārmērīga slodze ir saistīta ar muskuļu krampjiem.
  • Noteikti izstaipies pirms un pēc treniņa. Un, ja kādā diennakts laikā ir tendence izjust krampjus, piemēram, pirms gulētiešanas, arī tad izstaipies.
  • Atpūta un atveseļošanās var būt tikpat svarīga kā stabils treniņš, tāpēc pārliecinies, ka fitnesa rutīna ir līdzsvarota. Atvieglo saspringtos muskuļus ar karstumu, piemēram, iešanu karstā vannā vai pirtī, un atvieglo muskuļu sāpes ar ledu.
  • Uzturēt hidratāciju vienmēr ir laba ideja. Un tā kā dehidratācija var būt saistīta ar muskuļu krampjiem, pietiekami daudz ūdens dzeršana var palīdzēt novērst šos nepatīkamos krampjus.
  • Atceries, ka elektrolītu deficīts ir saistīts ar muskuļu krampjiem, tāpēc pārliecinies, ka saņem pietiekami daudz vitamīnu un minerālvielu, īpaši, ja bieži trenējies.
  • Ja apavi ir cieši vai ērti, apsver iespēju nomainīt tos pret labāk pieguļošiem un atbalstošākiem apaviem, jo ​​īpaši, ja apavi ir tik neērti, ka izraisa krampjus kājās.

Kad vērsties pie ārsta kāju pirkstu krampju dēļ?

Ja bieži rodas muskuļu krampji vai ja muskuļu krampji ilgst ilgu laiku, apsver iespēju konsultēties ar ārstu. Krampji var būt kāda pamata veselības stāvokļa simptoms, vai arī tie var liecināt par to, ka lietoto zāļu deva ir samazināta.

Lasi arī:

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...