Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Nākotnes automašīna – kāda tā izskatīsies?

Pexels.com

Pexels.com

Kāda būs nākotnes automašīna? Nākotnes automašīnā vajadzētu būt no visa pa druskai – tai jābūt pietiekami kompaktai braukšanai pa pilsētu, bet pietiekami ietilpīgai, lai četru cilvēku ģimene varētu ērti sēdēt iekšā. Automobīlim vajadzētu būt sportiskam, bet vienlaikus jāspēj piesaistīt dažādu vecuma grupu, dzimumu un personību autovadītājus. Portāls www.thecoolist.com centās noskaidrot, 10 tendences automašīnu dizainā un tehnoloģijās. Mēs ceram, ka šī raksta piedāvātās perspektīvas rosinās Tevi sapņot un iedvesmos!

1. Tehnoloģiju tendence: elektriskais / dīzeļa hibrīds

Elektrisko transportlīdzekļu vidū pastāv problēma, kuru inženieri joprojām risina: akumulatora jauda un uzlādes laiks ļauj autovadītājiem atrasties ierobežotā braukšanas diapazonā. Maz ticams, ka tuvāko pāris gadu laikā būs plaši pieejams risinājums šai problēmai.

Ražotāji, piemēram, Tesla, kuri ir atvēruši savus patentus izmantošanai citiem automašīnu uzņēmumiem, strādās pie tā, lai palielinātu akumulatora ietilpību jau pieejamo transportlīdzekļu paaudzē. Tikmēr tādi auto uzņēmumi kā BMW, Mercedes, Audi un citi ir uzsvēruši dīzeļdegvielu kā augstu efektivitātes degvielu braukšanai pa lielceļu. Tikmēr tādi ražotāji kā Volvo un Subaru nāk klajā ar jaunu koncepciju, kas piedāvā izmantot elektrisko motoru vietējiem braucieniem, bet iespēju izmantot dīzeļdegvielas rezerves, ja brauciens ir tālāks.

2. Dizaina tendence: plaša, zema un viegla automašīna

Pēdējos gados ražotāji ir strādājuši, lai uzlabotu veiktspēju un efektivitāti, samazinot pašmasu, lai uzlabotu jaudas un svara attiecību. Citi ir pievērsušies zemākām, plašākām un garākām formām, lai uzlabotu aerodinamiku, iekšējo telpu un vizuālo pievilcību.

3. Dizaina tendence - panorāmas jumts

Kopējs elements neseno konceptauto dizainā ir panorāmas jumti, jumti ar paplašinātiem jumta lūku paneļiem vai logi, kas izplešas uz jumta līnijas. Izmantojot pašreizējās iespējas, šāda jumta līnija nebūtu iespējama, jo apgāšanās avārijas gadījumā nopietni apdraudētu drošību. Tomēr pēdējos gados stikla tehnoloģijas ir strauji attīstījušās. Izturīgāka stikla un augstas triecienizturības plastmasas attīstību lielā mērā veicina mobilo tālruņu un planšetdatoru prasības.

4. Dizaina tendence - divviru durvis

Kompaktam izmēram ir būtiska nozīme nākotnes dizainā, taču tas nenozīmē, ka mums vajadzētu atteikties no četru durvju funkcionalitātes. Jaunākās pilsētas automašīnas, piemēram, pilnīgi elektriskais BMW i3 un Honda Element, demonstrēja divkāršās durvis. Tas nodrošina četru durvju piekļuvi, nenoslogojot tradicionālā četrdurvju transportlīdzekļa virsbūvi ar papildu svaru. Tā kļūst aizvien izplatītāka tendence konceptauto ķēdē, un nākotnē no sagaidīsim arvien vairāk.

5. Dizaina tendence - augsta efektivitāte, agresīvi priekšējie lukturi

Agresīvs lukturu dizains ir labi izstrādāta sporta auto pazīme. Daži zīmoli, piemēram, Audi, ir sasaistījuši šo tendenci ar uzsvaru uz efektīvu, augstas jaudas apgaismojuma tehnoloģiju.

6. Tehnoloģiju tendence - reģeneratīvā bremzēšana

Bremzēšana tērē daudz kinētiskās enerģijas. Agrāk inženieri bija atklājuši veidus, kā iegūt šo kinētisko enerģiju un glabāt to atkārtotai izmantošanai. Šo tehnoloģiju sauc par reģeneratīvo bremzēšanu, un tā daudzus gadus tiek izmantota vilcienos, velosipēdos ar pedāļiem un dažās automašīnās. Mūsdienās to izmanto tikai daži elektromobiļi, ieskaitot visus Tesla modeļus, taču tā vēl joprojām nav plaši izplatīta parādība. Taču tiek prognozēts, ka reģeneratīvās bremzēšanas funkcija un tehnoloģija būs izplatīta nākamajos elektriskajos transportlīdzekļos.

7. Tehnoloģiju tendence - kameras / sensoru ārējais bloks

Automašīnas bez vadītāja nevar darboties tikai ar programmatūru. Ārējo kameru un sensoru klāsts ir nepieciešams, lai automašīnas datoram nodrošinātu nepieciešamo informāciju automatizētai braukšanai. Šādi tehnoloģiskie sasniegumi ir tālu no zinātniskās fantastikas - tie tiek izstrādāti un iebūvēti jau topošajos transportlīdzekļos, lai būtu gatavi nākotnes programmatūras sistēmām. Piemēram, tādās automašīnās kā ATS Coupe un Mercedes Benz S550 ir sarežģīts kameru un sensoru klāsts, kas vadītājam nodrošina izpratni par ceļa stāvokli un pat dažas automatizētas braukšanas iespējas. Lai automašīna tiešām spētu funkcionēt bez vadītāja, tajā nepieciešams plašs uzstādītu kameru klāsts, sānu spoguļi un aizmugures sensori, lai iegūtu informāciju par ceļu no katra skata leņķa.

8. Tehnoloģiju tendence - Heads-Up displeja vējstikls

Vējstikla iekšpuse kā galvenā informācijas parādīšanas vieta. Izmantojot Heads-Up-Display (HUD) tehnoloģiju, vadītājs var redzēt informāciju par automašīnu un apkārtējo vidi, nenovēršot acis no ceļa. Uz vējstikla var parādīt visu, sākot no ātruma līdz navigācijai un beidzot ar drošības brīdinājumiem, lai pēc iespējas drošākā veidā informētu vadītāju.

Šī nav tālākās nākotnes tehnoloģija - šodien ir izveidotas sistēmas šādas informācijas sniegšanai. Tās veidotas tā, lai būtu iespējama gan aktīva braukšana, kad vadītājs pats visu dara, gan pasīvai – bez vadītāja iejaukšanās. Šo funkciju var pilnībā izslēgt tradicionālajai automašīnas vadīšanai, ieslēgt braukšanas palīdzības nodrošināšanai (ar navigācijas un drošības informāciju uz ekrāna) vai pilnībā automatizēt ar pilnu ekrānu un lietotņu komplektu. Lai nodrošinātu pasažiera drošību bez vadītāja režīmiem, HUD kļūst caurspīdīgs, tiklīdz vadītājs pieskaras stūrei.

9. Tehnoloģiju tendence - ar balsi aktivizējama automašīnas OS

Šogad Apple atklāja CarPlay nākamās paaudzes operētājsistēmu automašīnām. CarPlay nodrošina ar balsi aktivizējamu runas un reakcijas sistēmu, lai kontrolētu automašīnas navigācijas vidi. Balss aktivizētās sistēmas kontrolēs lielāko daļu automašīnas funkcionalitātes. Vadītājam būs verbāla transportlīdzekļa kontrole visām pamatfunkcijām. Braukšanas laikā kruīza kontrolei pietiks ar tādām komandām kā “turēt ātrumu pie 55”, “brights please” aktivizēs tālās gaismas, un bezvadītāja režīmā pasažieris var pateikt adresi un automašīna pati dosies uz galamērķi.

10. Tehnoloģiju tendence - Pilnībā bez vadītāja automatizācijas tehnoloģija

Bezvadītāja tehnoloģija, iespējams, ir tuvāk, nekā vairums no mums apzinās. Patiesībā daudzos mūsdienās pieejamos transportlīdzekļos ir iebūvētas piedziņas palīgsistēmas. Neatkarīgi no kruīza kontroles daži pašreizējie komerciāli pieejamie patēriņa transportlīdzekļi var uzturēt iestatīto ātrumu, uzturēties starp lielceļu līnijām un bremzēt citu automašīnu tempā. Daudzi ražotāji jau 2015.gada modeļos iebūvēja sensoru blokus un kameras. Nākotnē šādi sensoru bloki varētu būt standarts lielākajai daļai jauno transportlīdzekļu, kas ražoti ASV. Pavisam tālā nākotnē automašīnas būvēs bez tradicionālajiem vējstikliem un stūres.

Aizsapņojies? Un ko Tu ceri redzēt nākotnes automašīnā?


Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...