Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Pārkarsis automašīnas motors – kā rīkoties?

Mašīnas motors, Image by Devolk from Pixabay

Mašīnas motors, Image by Devolk from Pixabay

Dūmi no automašīnas pārsega, mirgojoši brīdinājuma signāli – auto apstājies ceļa malā un kūp kā sauna - šķiet, ka neviena spriedzes filma nav iztikusi bez šīs ikoniskās ainas, taču tas noteikti nav kaut kas tāds, ko vēlies izmēģināt uz savas ādas! Pārliecinies, ka esi gatavs, ja tavs automašīnas dzinējs tomēr ir sācis kūpēt. Piedāvājam dažas vienkāršas darbības, kas palīdzēs saprast, kā rīkoties, kad tavas automašīnas motors jeb dzinējs ir pārkarsis:

  1. Pirmkārt, automašīnā vienmēr turi papildu dzesēšanas šķidruma (antifrīza) pudeli, kā arī ūdens krūzi. Dzinēji visbiežāk pārkarst, jo dzesēšanas šķidruma ir maz, tāpēc problēmu nereti var atrisināt tā papildināšana.
  2. Kad redzi, ka temperatūras mērītājs ir sarkanajā joslā vai mirgo paziņojuma gaisma, nekavējoties izslēdz gaisa kondicionieri (jo maiņstrāva jūsu motoram rada lielu slodzi).
  3. Ja problēma joprojām pastāv, ieslēdz sildītāju uz maksimumu. Protams, ka vasaras karstumā tā var būt diezgan brutāla pieredze auto pasažieriem, jo auto līdzināsies saunai, tomēr tev var izdoties izglābt sava motora dzīvību.
  4. Izslēdz motoru. Ja iespējams, atver motora pārsegu, bet esi uzmanīgs, to atverot ar roku, kamēr dzinējs nav atdzisis. Parasti motoram vajag 30 minūtes, līdz tas pietiekami atdziest, lai ar to būtu droši rīkoties. Patiesībā šis ir pēdējais laiks uzticēt tālāku problēmas risināšanu profesionālim, un izsaukt auto evakuatoru.
  5. Kad motors ir atdzisis, pārbaudi dzesēšanas šķidruma tvertni. Parasti tā ir caurspīdīga plastmasas tvertne pie radiatora. Ja dzesēšanas šķidruma tvertne ir tukša, iespējams, ir radusies noplūde. Paskaties zem automašīnas - ja pamanāt pilienu vai peļķi, iespējams, ka noplūst dzesēšanas šķidrums.
  6. Ja pamanīji, ka ir dzesēšanas šķidruma noplūde, uzmanīgi atver radiatora vāciņu. Novieto audumu virs radiatora vāciņa, lai pasargātu rokas. Uzpildi atdzesēto radiatoru ar rezerves dzesēšanas šķidrumu vai ūdeni. Nelej aukstu ūdeni joprojām karstā radiatorā - pēkšņas temperatūras maiņas dēļ tā var izraisīt plaisu motora blokā. Ja tev tomēr nav citas izejas kā pievienot ūdeni, kamēr motors vēl ir silts, lej lēnām, kamēr dzinējs darbojas neitrālā stāvoklī un vispirms novieto auto stāvvietā. Ņem vērā, ka lielākajai daļai automašīnu ir nepieciešams 50/50 dzesēšanas šķidruma un ūdens sajaukums, lai novērstu pārkaršanu, tāpēc tu nevarēsi braukt bezgalīgi, dzesējot auto vienīgi ar ūdeni. Ja tev nav dzesēšanas šķidrums pie rokas, kad automašīna pārkarst, sākumā vari izlīdzēties ar ūdeni, bet noteikti pievieno nepieciešamo daudzumu dzesēšanas šķidruma, cik drīz vien iespējams.
  7. Ja dzesēšanas šķidruma tvertne ir pilna, problēma var būt elektriska vai mehāniska. Tādā gadījumā tuvākais maršruts, ko vajadzētu ieplānot ir taisnākais ceļš uz autoservisu, jo cēloņi var būt dažādi – piemēram, noplūdes šļūtene, nolietota vai salauzta ventilatora josta, slikts ūdens sūknis vai nepareizi funkcionējošs termostats.

Ko darīt, ja auto pārkaršanas brīdī piedalies ceļu satiksmē?

Atrodoties satiksmē, kad automašīna pārkarst, situācija var radīt lielāku stresu, bet ir svarīgi saglabāt vēsu prātu. Ja esi apstājies satiksmē, novieto automašīnu neitrālā stāvoklī - vislabāk ceļa malā vai stāvvietā - un mazliet padarbi motoru. Tas veicinās ūdens un gaisa plūsmu caur radiatoru, palīdzot to atdzesēt.

Ja satiksme ir saistīta ar periodisku bremzēšanu un kustības uzsākšanu, centies to darīt, pēc iespējas samazinot vajadzību bremzēt. Bremzēšana rada lielu berzi, kas tikai palielinās karstumu.

Ja Tava automašīna regulāri pārkarst, tas, iespējams, norāda uz lielāku problēmu, tāpēc sazinieties ar remontdarbnīcu vai uzticamu auto meistaru.

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...