Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

6 tehniskās apkopes kļūdas, kas kaitē automašīnai

Photo by rawpixel on Unsplash

Photo by rawpixel on Unsplash

No brīža, kad esi kļuvis par automašīnas īpašnieku, pat, ja tā ir dienesta mašīna, kas piešķirta darba vajadzībām, ir jāapzinās, ka uz taviem pleciem gulstas atbildība par mašīnas stāvokli, lai tā varētu droši piedalīties ceļu satiksmē, neapdraudot ne sevi, ne citus.

1. Degošas motora lampiņas ignorēšana

Katram autovadītājam vismaz reizi ir gadījies, ka, it kā bez acīmredzama iemesla, mašīnas panelī mēdz iedegties lampiņa, kas signalizē par motora darbības traucējumiem. Liela daļa autovadītāju, aizbildinoties ar laika trūkumu vai meistara aizņemtību, savu spēkratu uz servisu pārbaudīt neved, bet turpina braukt, gaidot, kad lampiņa vienkārši pārstās mirgot. Ja dzinējam ir radušās problēmas, tad jautājuma laicīga nerisināšana bieži vien noved pie daudz dārgāka remonta vēlāk.

2. Braukšana ar pārkarsušu motoru

Ja dzesēšanas sistēma nedarbojas kā nākas un motors ir pārkarsis, vislabāk ir uzreiz stāties malā, izņemt atslēgas no aizdedzes un izsaukt autoevakuatoru, kas nogādās spēkratu tuvākajā remontdarbnīcā.

3. Riepu spiediena nepārbaudīšana

Laika apstākļi, bedres un nelīdzens ceļa segums sekmē spiediena zudumu riepās. Ja riepas nav pareizi piepumpētas, tad palielinās gan spēkrata degvielas patēriņš, gan risks, ka riepa pārsprāgs. Ar acumēru noteikt, vai riepām ir pareizs spiediens, ir gandrīz neiespējami, tāpēc var izmērīt riepas platumu vai uzticēt to profesionāļiem servisā.

4. Eļļas maiņas izlaišana

Atkarībā no mašīnas ražotāja rekomendācijām, iespējams vairs nav nepieciešams eļļas nomaiņa ik pēc 4000 nobrauktiem km kā bija pierasts agrāk, tomēr nekādā gadījumā nevajadzētu par to aizmirst pilnībā. Motoreļļa nedrīkst būt pārāk veca, lai spētu darboties efektīvi, turklāt, ja ilgstoši tiek lietota veca eļļa, dzinējā var veidoties nosēdumi, kas bojā motora detaļas.

5. Nesavlaicīga šķidrumu uzpildīšana

Eļļa nav vienīgais šķidrums automašīnā, kuru nepieciešams pārbaudīt. Bremžu šķidrums, transmisijas šķidrums, motora dzesēšanas šķidrums un stūres pastiprinātāja šķidrums – tos visus regulāri jāapseko un jārūpējas par uzpildi vai nomaiņu, atbilstoši ieteikumiem no transportlīdzekļa ražotāja.

6. Nemainīt vējstikla tīrītājus un izmantot logu tīrīšanas šķidrumu vējstiklu tīrīšanai

Vējstikla tīrītāju slotiņas mēdz nolietoties un tad tās ne tikai atstāj švīkas uz stikla, bet arī vairs tik efektīvi nepilda savas funkcijas, apgrūtinot redzamību nokrišņu gadījumā. Savukārt liela daļa tīrīšanas līdzekļu, kas paredzēti mājas logu un spoguļu tīrīšanai, satur amonjaku, kas ir kaitīgs apkures elementiem (šaurajām, sarkanajām līnijām), kuri atrodas uz mašīnas aizmugures stikla.

Noderīgi:

Kā sagatavoties tālam ceļojumam ar auto

Kādu info der izpētīt pirms lietota auto iegādes

Photo by rawpixel on Unsplash

Photo by rawpixel on Unsplash

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Saturs turpināsies pēc reklāmas