Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Andrejs Ēķis par "Tumšzilo evaņģēliju": "Režisors ir ģēnijs – viņš varētu iekarot arī starptautisko tirgu"

Ceļojums uz 90. gadu Latviju – kādi skatītāju pirmie iespaidi par "Tumšzilo evaņģēliju"

Mēneša sākumā pie skatītājiem nonāca "Kriminālās ekselences fonda" radošās komandas jaunā filma – krimināldrāma "Tumšzilais evaņģēlijs", kas jau pirmajā nedēļas nogalē kļuvusi par vienu no skatītākajām pašmāju filmām 2025. gadā. Pirmās nedēļas laikā kopš pirmizrādes to noskatījušies vairāk nekā 11 000 skatītāju.

Starp skatītājiem pirmizrādē bija arī režisors Andrejs Ēķis, kurš pēcāk sarunā ar portālu 1188.lv dalījās savos iespaidos par redzēto. Runājot par filmas režisoru, Ēķis uzsver, ka Oskars Rupenheits, viņaprāt, ir izcils un ļoti perspektīvs kino veidotājs.

Es uzskatu, ka režisors ir ģēnijs. Viņš ir ļoti spēcīgs tieši autora kino veidotājs, un es redzu viņam lielu nākotni. Brīžiem viņš pat atgādina amerikāņu režisoru Gaju Ričiju – ar līdzīgu ritmu, stilu un ironiju. Viņam ir visas iespējas nākotnē strādāt starptautiskā tirgū, ja turpinās šādā virzienā,

norāda Ēķis.

Viņš arī piebilst, ka labi apzinās, cik grūti ir strādāt ar neprofesionāliem aktieriem, tomēr Rupenheits to paveicis pārliecinoši.

"Tas, ko Rupenheits ir panācis – tas iespējams tikai tad, ja tev ir laiks un radoša drosme. Filmai ir lieliska mākslinieciskā komanda – tērpu mākslinieks, dekoratori, viss visaugstākajā līmenī. Varbūt, jā, mazliet par garu, bet, ja grib piekasīties – tas ir vienīgais," uzsver Ēķis.

Vaicāts par filmas reālismu un tās skaudro skatījumu uz deviņdesmitajiem, režisors atzīst, ka "Tumšzilais evaņģēlijs" nav pārāk skarbs un reālistisks.

Es pats reiz taisīju daudzsēriju filmu "Dumpis", un jau tad sapratu – es vairs negribu dzirdēt, ka kāds saka "tie bija forši laiki". Tie nebija forši, tie bija tieši tik pretīgi, cik varēja būt. Rupenheits parādījis šo laiku precīzi – bez romantizēšanas, bet ar mākslinieka skatījumu. Man ļoti patika,"

pauž Ēķis.

Savukārt pats Oskars Rupenheits iepriekš paudis, ka filmas mērķis nav radīt bezcerību, bet atgādināt par morālajām izvēlēm laikā, kad sabiedrība meklēja jaunu ceļu.

"Lai arī tēma ir drūma, es nevaru izvairīties no ironijas un cilvēcības.

Mani interesē cilvēka prāts un dvēseles mehānika – korupcija starp sirdi un prātu, starp to, kā sevi projicējam sabiedrībā un kas notiek iekšēji,"

skaidro režisors.

Arī citi pirmizrādē sastaptie skatītāji dalījās ļoti dažādos, bet vienlīdz spilgtos iespaidos. Daudzi no viņiem atzina, ka sagaidījuši tumšu humoru, drāmu un nostalģiju – līdzīgu kā "Kriminālās ekselences fondā".

Kāda skatītāja smejoties teica, ka filmas noskaņai gatavojusies, iedvesmojoties no 90. gadu stila un pat izvēloties apģērbu "tā laika garā": "Gribējās izskatīties svinīgi, bet ne amerikāniski – vairāk kā mūsu pašu deviņdesmitie."

Citi atzina, ka filma viņus aizvedusi emocionālā atmiņu ceļojumā, īpaši tos, kuri šo laiku piedzīvojuši paši.

Bija traki gadi… bet arī kaut kas ļoti pazīstams. Skatoties, sapratu, kāpēc toreiz bija tik grūti – un tajā pašā laikā, cik viss bija īsts,"

stāsta pirmizrādes apmeklētāji.

Neraugoties uz drūmo toni, skatītāji slavē Rupenheita ironiju un līdzsvaru. "Patika, ka beigās nepaliec ar smaguma sajūtu. Tur ir satīra, un tu saproti – ideāli nebūs nekad, bet dzīvot var," teic skatītāji.

Kopumā publika atzinīgi novērtējusi gan autentisko laikmeta noskaņu, gan spēcīgo aktierspēli, un vairums piekrīt – Rupenheits arī šoreiz trāpījis tieši mērķī.

Lasi arī!

FOTO: Andrejs Ēķis sāk darbu pie spiegu trillera "Tumšā robeža"

Režisors Andrejs Ēķis atzīst, ka abi ar sievu saprot viens otra nekārtību

No virtuālas sarakstes līdz īstai mīlestībai. Andrejs Ēķis un viņa mīļotā Daina par attiecību sākumu

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas