Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Bauskas "Mūsa Raceland" trasē noskaidroti 2025 .gada Latvijas autokrosa čempioni

Foto: AX Latvia

Foto: AX Latvia

Šajā nedēļas nogalē leģendārajā Bauskas "Mūsa Raceland" trasē norisinājās Latvijas autokrosa čempionāts un kausa noslēdzošais 6. posms. Bauskā pulcējās vairāk nekā 150 dalībnieku, kas ir visu laiku augstākais rādītājs, radot īpaši spraigas cīņas un intrigas visās klasēs un komandu kopvērtējuma rezultātos.

Xtreme bagiju klasē 2025.gada Latvijas autokrosa čempionātā uzvaras laurus plūca Roberts Čākurs, sezonas laikā izcīnot divas uzvaras un nodrošinot stabilu sniegumu visos posmos, kas ļāva pārliecinoši izcīnīt čempiona titulu ar 112 punktiem. Sportists pirmo gadu brauc Xtreme bagiju klasē, iepriekšējos gadus viņš plūca laurus Junior Xtreme klasē. Otrajā vietā ierindojās Jānis Bogdasarovs, kurš ar uzvaru Jēkabpilī un Bauskā sakrāja 96 punktus. Trešo vietu ar 69 punktiem izcīnīja Oskars Zaķītis.

Roberts Čākurs stāsta, kā kļūt par čempiona Xtreme bagiju klasē: "Sezonas sākums ar divām uzvarām bija izšķirīgs, tieši tas ielika stabilu pamatu kopvērtējuma līderpozīcijai. Pārējo sezonas daļu galvenais mērķis bija braukt stabili, bez lieliem riskiem. Viss izdevās, kā plānots. Tehnika strādāja perfekti. Tas ir milzīgs manas komandas nopelns - viņi strādāja bez apstājas un nodrošināja, ka viss notiek kā pa diedziņu.

Arī tagad, tāpat kā junioru klasēs, pieturos pie principa - labāk braukt droši un līdz galam nekā riskēt un izstāties. Tieši šī pieeja, manuprāt, ir galvenās atslēgas ceļā uz čempiona titulu."

OPEN klasē šāgada Latvijas autokrosa čempionāta uzvarētāja titulu izcīnīja Uldis Megnis, sezonas gaitā sakrājot 115 punktus, pateicoties stabilam un pārliecinošam sniegumam, tostarp uzvarām trīs posmos. Tikai par trīs punktiem atpalika Ints Jeršovs. Abiem braucējiem bija identisks uzvaru skaits un līdzvērtīga cīņa līdz pēdējam posmam, padarot šo sezonu par vienu no aizraujošākajām pēdējo gadu laikā. Trešajā vietā ierindojās Marks Jeršovs, kurš sezonu noslēdza ar 84 punktiem, apliecinot, ka Jeršovu uzvārds šajā klasē ir spēcīgi pārstāvēts.

Uldis Megnis atklāj savu stāstu līdz čempiona titulam: "Mēs centāmies būvēt mašīnu nevis pēc ātruma, bet gan pēc izturības un stabilitātes principa. Redzējām, ka daudzi konkurenti veidoja ātras, bet nedrošas mašīnas, tāpēc mūsu mērķis bija lēnāka, taču drošāka un noturīgāka tehnika. Sezona bija kā mēģinājums pārvarēt pagājušā gada neveiksmes. Fināls bija izaicinājumu pilns - trīs stundas pirms starta bojājās tehnika, un visa komanda steidzīgi remontēja. Es kā pilots braucu noguris, taču komandas atbalsts palīdzēja saglabāt spēkus un koncentrēšanos. Mēs cīnījāmies par gada balvu, un arī otrā vieta ir lielisks sasniegums. Taču tieši fināls pierādīja, cik svarīga ir katra kļūda. Konkurenta Intara Grandāna kļūda man deva iespēju izcīnīt čempiona titulu."

B1600 klasē 2025.gada sezonā uzvarēja Intars Grandāns, kurš, sakrājot 104 punktus, izcēlās ar stabilu sniegumu un divām otrajām vietām, kā arī pārliecinošu uzvaru piektajā posmā. Otrajā vietā ar tikai divu punktu atstatumu palika Aleksandrs Ņikitins, kurš uzvarēja divus posmus, taču zaudēja līdera pozīciju, nespējot gūt maksimālo punktu skaitu visos etapos. Trešajā vietā ar 97 punktiem ierindojās Mikus Neško, kurš sezonu sāka spēcīgi ar uzvaru pirmajā posmā un regulāri cīnījās par vietām pirmajā trijniekā. Šī bija ļoti sīva cīņa, kur rezultātu izšķīra katrs punkts.

Intars Grandāns dalās savā pieredzē par 2025.gada sezonu un ceļu līdz čempiona titulam: "Visa gada garumā notika ļoti sīvas cīņas, katrā gonkā ar saviem konkurentiem mēs dalījām vietas. Pirmos posmus man neizdevās uzvarēt nevienu reizi, es visu laiku paliku otrais, iepriekšējās sacīkstēs es uzvarēju. Sezonas laikā kopvērtējuma līderis jau bija attālinājies no mums tik daudz punktu, ka nebija vairs ķerams, bet pēdējās divas gonkas viņu piemeklēja neveiksmes. Šajā posmā viss izšķīrās. Visu noteica pēdējais fināla brauciens. Mana veiksmes atslēga laikam ir man mierīgums, jo arī startā bija ļoti ilgi jāgaida luksofora zaļā gaisma, lai dotos trasē. Arī pirmajā līkumā iebraucot, es nebiju pirmais, biju otrais un centos neradīt avārijas situācijas. Negāju uz pilnu banku pirmajā līkumā, jo viss varēja beigties arī tur. Tam ir ļoti augsta cena. Šis bija nozīmīgākais fināls, kas man ir pieredzēts. Braucu jau no 14 gadu vecuma, kopā jau kādus 20 gadus, nekad neesmu tik augstu ticis. Neaizmirsīsim, ka Ņikitins ir otrais."

2000 Super klasē pēc sezonas čempiona tituls nonāca pie Mika Gabrāna, kurš sezonu noslēdza ar 103 punktiem. Otrā vieta viņa brālim Ivo Gabrānam ar 95 punktiem, savukārt trešo vietu izcīnīja ar Sandris Vigulis 57 punktiem.

Mini Bagiji 200cc klasē ar 83 punktiem pirmo vietu izcīnīja Rajens Čipens, kurš sevi spoži pieteica jau no paša sezonas sākuma kā vienu no favorītiem, regulāri cīnoties par vietām A finālā un krājot augstus punktus katrā posmā. Otrajā vietā ar 68 punktiem sezonu noslēdza Eimija Tione. Trešo vietu, arī ar 68 punktiem, ieguva Sebastians Olle. Visa sezona Mini Bagiji 200cc klasē bija pilna spraigu cīņu, neparedzamu rezultātu un sportiska gara, kas radīja neaizmirstamus mirkļus gan braucējiem, gan skatītājiem trasē.

Mini Bagiji 160ccm klasē pārliecinošu sniegumu demonstrēja Olivers Vilhelms, kurš ar 105 punktiem dominēja vairākos posmos, regulāri finišēja uz pjedestāla un nodrošināja čempiona titulu, otrajā vietā atstājot Gustavs Korņējevs (96 punkti), bet trešo vietu ar 80 punktiem ieņēma Vincentas Matoulis.

VAZ klasē pārliecinošu sniegumu visa čempionāta garumā demonstrēja Arnis Odiņš, kurš ar piecām uzvarām sešos posmos un kopumā 127 punktiem kļuva par 2025.gada čempionu, jau pēc Smiltenes posma nodrošinot sev titulu. Otrajā vietā - Edijs Zimza, trešajā vietā - Jānis Logins, katrs ieguva 91 punktu.

1600 klasē cīņa par titulu izvērtās saspringta līdz pat pēdējam posmam, kur čempiona laurus ar 92 punktiem izcīnīja Kaspars Silenieks, kurš sezonā uzvarēja divos posmos. Tieši tikpat punktu kopvērtējumā ieguva arī Linards Jasons, tomēr viņam nācās samierināties ar godalgoto otro vietu. Trešo vietu ar 77 punktiem pārliecinoši ieguva Jānis Nagla.

Junior Xtreme klasē uzvaras laurus plūca Emīls Mirošņiks (111 punkti), kurš visos sešos posmos demonstrēja izcilu stabilitāti, izcīnot trīs uzvaras un vienmēr finišējot pirmajā sešniekā. Otrajā vietā ar 84 punktiem ierindojās Jānis Kozlovskis, kurš sezonas sākumā bija ļoti spēcīgs, bet zaudēja punktus vēlākajos posmos. Tikai divus punktus aiz viņa palika Klāvs Žvagins.

CrossCar Junior MT07 klasē ir dinamiska un spraiga sezona, kurā sacenšas septiņi jauni talantīgi braucēji. Lūk, kausa kopvērtējums pirms pēdējā posma Biķernieku trasē: Everts Grava un Patrīcija Neikšāne ir galvenie čempiona titula pretendenti; Evertam Gravam pašreiz ir 91 punkts, bet Patrīcijai Neikšānei 89 punkti. Trešajā vietā ir Klāvs Žvagins ar 74 punktiem.

Kopvērtējuma rezultāti: https://www.axlatvia.lv/lv/results

Latvijas autokrosa čempionāta 2025.gada komandu ieskaitē ir trīs vadošās komandas. Pirmo vietu kopvērtējumā ieņem "Kavita V Racing", kuras sastāvā startē I. Gabrāns, M. Gabrāns un M. Riekstiņš. Otrajā vietā "OC Racing" (J. Bogdasarovs, R. Šēninš, A. Odiņš un M. Romanovskis). Trešo vietu ieņem "Transport Solution Motorsport", kuras sastāvā startē G. Kuzmanis, U. Megnis un J. Logins.

Foto: AX Latvia

Foto: AX Latvia

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas