Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Bibliotēkas un skolas ar radošiem paņēmieniem panāk, ka bērni lasa grāmatas

Kā Latvijā uzlabot bērnu un jauniešu lasītprasmi?

Latvija bērnu un jauniešu lasīšanas prasmes jomā ievērojami atpaliek no kaimiņiem igauņiem, kuri starp OECD valstīm ir pirmajā pieciniekā, kamēr Latvija ierindojas dalītā 16. - 28. vietā, vēsta "360 Ziņas".

Pagājis gads, kopš pētījuma rezultāti parādīja, ka bērnu lasītprasme pasliktinās un ir sliktākā pēdējo 20 gadu laikā. Ko dara skolas un bibliotēkas, lai šos rādītājus mainītu?

"360 Ziņu" uzrunātie skolotāji atzīst: "Janvāris un februāris, kad mēs ieviesām to sistēmu, kad bērni lasa izmērāmu skaitu, nevis kaut cik palasīt dienā, tad var redzēt milzīgu progresu tajā stabiņā, mēneša laikā ir liela izaugsme."

Radoši, sistemātiski uzdevumi ir veids, kā skolotāja Sanda saviem skolēniem māca un liek lasīt, lai lasīšana bērniem jau sākumskolā kļūt par ikdienas nodarbi. Skolēniem katru dienu ir jāizlasa 10 lapaspuses mājās un mammai vai tētim ir jāapliecina ar savu parakstu, vai tiešām bērni ir lasījuši.

Arī bibliotēkas cenšas pēc iespējas vairāk bērnus un jauniešus iesaistīt lasīšanā. Pat ja sākumā bērns nav liels lasītājs, pavadot laiku bibliotēkā, agrāk vai vēlāk viņš paņem rokās grāmatu.

Ikšķiles bibliotēka piedalās Bērnu, jauniešu un vecāku žurijā, kas šogad norisinājās jau 25. reizi. Tajā piedalās rekordliels biblotēku skaits - 900.

Kādus augļus nesīs vecāku, skolotāju, bibliotēku darbs, lai veicinātu bērnu lasīšanas prasmes, to varēsim pateikt tikai pēc dažiem gadiem, kad noslēgsies nākamais lasītprasmes pētījums.

Foto: Ekrānšāviņš no sižeta

Foto: Ekrānšāviņš no sižeta

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas