Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

FOTO: No mistēriju kastītēm līdz politiķu sejām: Kas ir Labubu fenomens? 

Kas ir Labubu? Tā ir plīša rotaļlieta, kas izraisījusi īstu neprātu visā pasaulē. Labubu ir gan kolekcionējams priekšmets, gan arī moderns aksesuārs. Šīs radības, kas atgādina nerātnus gremlinus ar smaidīgām sejiņām, ir kļuvušas par globālu sensāciju, izraisot garas rindas pie veikaliem, momentānu izpārdošanu tiešsaistē un milzīgas cenas otrreizējā tirgū.

Nesen Ķīnā pat dabiska izmēra Labubu figūra izsolē tika pārdota par vairāk nekā 170 000 ASV dolāru. Pirms Labubu kļuva par kulta kolekcionējamiem priekšmetiem, tie bija mākslinieka Kasinga Lunga (Kasing Lung) radīti stāstu grāmatu varoņi.

Lungs, iedvesmojoties no ziemeļvalstu pasakām, 2015. gadā izdeva ilustrētu grāmatu sēriju "Monstriņi" ("The Monsters"), kurā iepazīstināja ar rotaļīgu sieviešu elfu cilti Labubu.

Viņš vēlējās radīt "kaut ko, par ko vienmēr zinājis, ka tas pastāv viņa sirdī". Labubu tiek raksturoti kā laipni un gatavi palīdzēt, lai gan viņu labie nodomi dažkārt var izraisīt haosu.

Globālu neprātu rotaļlietu kolekcija izraisīja tikai 2019. gadā, kad Lungs uzsāka sadarbību ar Ķīnas rotaļlietu uzņēmumu "Pop Mart". Kopš tā laika Labubu ir pamanītas uz tādu popzvaigžņu somām kā Dua Lipa, Rianna un K-popa grupas "Blackpink" dalībnieces Lisas.

Labubu lelles ir pieejamas dažādās krāsās un izmēros, taču to popularitātes pamatā ir "mistēriju kastītes" – iepakojums, kurā figūra iekšpusē ir kā noslēpums, līdz tā tiek atvērta.

Šis pārsteiguma elements, kā arī iespēja atrast retu "slepeno" lelli, ir liela daļa no Labubu pievilcības. ASV viena "mistēriju" Labubu kastīte maksā aptuveni 27,99 dolārus, taču nereti lielā pieprasījuma dēļ cenas aug ātrāk, un daži retākie Labubu var maksāt pat vairākus simtus vai pat tūkstošus dolāru.

Lai gan "mistēriju kastītes" koncepts nav nekas jauns, ekspertu skatījumā tas patērētājiem rada nostalģiju no bērnības – piemēram, "Kinder" olas, kurās nekad nebija zināms, kāda mantiņa slēpjas olas viducī. Katru reizi tas bija pārsteigums. Ekspertu ieskatā Labubu fenomens apliecina, ka mūsdienu patērētāji joprojām novērtē pārsteiguma elementu, nostalģiju un iespēju izpaust savu individualitāti caur unikāliem kolekcionējamiem priekšmetiem un modes aksesuāriem.

Jāpiebilst, ka Labubu popularitāte ir radījusi arī plaukstošu viltoto rotaļlietu tirgu, kuras tiek mīļi dēvētas par "Lafufu".

Šīs lētās, viltotās un savādi pievilcīgās Labubu versijas ir kļuvušas par mazumtirdzniecības fenomenu. "Lafufu" cienītāji tās mīl tieši to "neglītuma" un zemās cenas dēļ, kas tām ļauj atspoguļot tirgus nevienlīdzību un cilvēku vēlmi piederēt, izjust prieku un piedalīties kultūras notikumā, neiztērējot daudz.

Labubu fenomens arī nav atstājis vienaldzīgu agresorvalsti – nesen kāds Krievijas televīzijas kanāls foruma ietvaros saviem viesiem dāvināja "Labubu" "krievu stilā" – lelles līdzinājās zināmiem Krievijas politiķiem, piemēram, Elvīrai Nabiulļinai, Sergejam Lavrovam, Dmitrijam Medvedevam un Dmitrijam Peskovam.

Lasi arī!

Vai "Bārbija" atgriežas? Top ideja otrajai filmai

Cūciņas Pepas fani šokā: Atklāts ikoniskā rukša īstais vārds

Foto: Ekrānuzņēmums no "Glamour"

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas