Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Kā pareizi vilkt auto, lai to nesabojātu

Vilkšanas trose. Foto: TPautoevakuators

Vilkšanas trose. Foto: TPautoevakuators

Kā pareizi vilkt auto? Šāds jautājums radīsies nevienam vien autovadītājam brīdī, kad beigsies degviela, būs nosēdies akumulators, vai atgadijies kāds tehnisks defekts.

Auto vilkšanā jāievēro vairāki svarīgi soļi, tos atklāj autoskola B-kategorija.

Vilkšanai tiek izmantoti divi sakabes veidi – cietā un lokanā. Visbiežāk tiek izmantota lokanā sakabe. Šajā gadījumā 4-6 metrus gara ar karodziņiem, vai spilgtas krāsas auduma strēmelēm apzīmēta virve. Savukārt velkot ar cieto sakabi, attālums starp transportlīdzekļiem nedrīkst pārsniegt trīs metrus.

  • Velkot braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h.
  • Jāatceras, ka pa ātrgaitas ceļiem transportļīdzekļu vilkšana ir aizliegta.
  • Velkamajai mašīnai jāieslēdz avārijas gaismas signalizācija. Ja tā nestrādā a/m aizmugurē jāpiestiprina avārijas zīme.
Nedrīkst aizmirst, ka transportlīdzekļus ar automātisko pārnesumu kārbu drīkst vilkt tikai nelielus attālumus, jo var tikt bojāta ātrumkārba. Jā pārnesumu kārbā kaut kāda iemesla dēļ nav eļļa – transportlīdzekli vilkt aizliegts. Gan velkošajā, gan arī velkamajā transportlīdzeklī drīkst atrasties pasažieri.

Nepieredzējušam vadītājam labāk vilkt ar ellastīgo trosi, jo tas ļauj izvairīties no rāvieniem uzsākot braukt un manevru laikā pasargās no uzbraukšanas trosei.

Pirms uzsākt vilkšanu, abiem autobraucējiem būtu rūpīgi jāizplāno maršruts, lai pēc iespējas mazāk būtu asu pagriezienu un apstāšanos.

Vadītājiem jāvienojas arī par brīdinājuma signāliem, kurus viņi viens otram var dot vilkšanas laikā. Parasti vadītājs, kuru velk, brīdina velkošās a/m vadītāju ar tālās gaismas periodisku ieslēgšanu.

Vadītājam, kurš velk, braukšana jāsāk ļoti lēni un laideni, bez straujām kustībām. Arī ar pārnesumu pārslēgšanu jābūt uzmanīgam, jo tieši brīdī, kad jūs izspiežat sajūgu, lai slēgtu nākamo pārnesumu, striķis atslābst un pēc ieslēgšanas var sekot rāviens. Lai no tā izvairītos, maksimāli ātri jāstrādā ar sajūga pedāli un pārnesumu kārbas pārslēgu. Savukārt redzot, ka būs jāapstājas, bremzēšana jāsāk ļoti savlaicīgi un laideni, lai pēdējos dažus metrus var ļoti lēni pieripot.

Vadītājam, kuru velk, jāatceras vairāki ļoti būtiski momenti.

  • Ja velkamās automašīnas dzinējs nedarbojas, tātad nedarbojas arī stūres pastiprinātājs un bremzēšanas sistēmas hidraulika. Tātad būs jāpielieto daudz lielāks spēks stūrējot un bremzējot nekā parasti. Jāņem vērā, ka pagriezienos automobīlis var izbraukt no joslas, jo stūre strādā grūtāk nekā parasti.
  • Aizdedzes atslēgai, vilkšanas laikā, obligāti jāatrodas slēdzenē, pagrieztai tik tālu, lai tiktu atslēgts stūres bloķētājs.
  • Vēsā laikā, pirms vilkšanas uzsākšanas, vajadzētu nedaudz atvērt vadītāja puses logu, lai novērstu logu aizsvīšanu.
  • Velkot uzmanīgi jāvēro striķis, lai tas visu laiku būtu maksimāli nospriegots. Tam jāpievērš liela uzmanība pirms manevriem, jo trose var atslābt un velkamais transportlīdzeklis var uzbraukt tam virsū sakabi pāraujot.


Padoms velkošajam : nekad nevelciet autovadītāju, par kura braukšanas prasmēm neesat pārliecināts. Var tikt sabojāts jūsu transportlīdzeklis.

Vilkšanas trose. Foto: TPautoevakuators

Vilkšanas trose. Foto: TPautoevakuators

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas