Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Kā uzņēmumam efektīvāk sasniegt savus parādniekus?

Parāds (Image by Steve Buissinne from Pixabay)

Parāds (Image by Steve Buissinne from Pixabay)

Globālā veselības krīze un ar to saistītie ierobežojumi un politiskā nenoteiktība daudziem uzņēmumiem rada nestabilu situāciju un cīņu par izdzīvošanu. Uzņēmēji cenšas apmierināt mainīgās klientu vajadzības, izturēties atbildīgi pret darbiniekiem un vienlaikus – palikt arī rentabli. Diemžēl arī klienti un partneri ir šajā pašā situācijā. Tādēļ arvien biežāk tiek kavētas rēķinu apmaksas, uzņēmumiem kontā vairs neienāk regulāri plānotie ieņēmumi, bet darba apjoms, kas saistās ar parādnieku apzvanīšanu, atbildēšanu uz klientu jautājumiem utt. - arvien pieaug. Kādas ir iespējas šajā situācijā?

1. Prioritāšu maiņa

Atteikties no daudzu ikdienas darbu veikšanas un visus darbiniekus novirzīt komunikācijai ar klientiem – šis var būt labs risinājums, fokusējoties uz to, kas biznesam rada galvenos ieņēmumus un nes naudu! Atmetiet visu lieko, ko šobrīd varat nedarīt!

2. Papildus darbinieku pieņemšana

Pieņemt darbā papildus darbiniekus, kas nodarbotos ar klientu apkalpošanu – tas ir saprātīgs risinājums, kas ļautu risināt esošās problēmas un saglabāt kvalitatīvus biznesa procesus, diemžēl – jā! Šis risinājums saistās ar papildus izdevumiem, kas šajā situācijā ir pat ļoti nevēlams.

3. Automatizēt darbietilpīgākos procesus

Pat, ja līdz šim varbūt neesi par to domājis – iespējams, ka tieši šobrīd ir īstais laiks izskatīt iespējas daļu darbu automatizēt. Patiesībā vienkāršāko procesu automatizēšana nebūt neprasa lielas investīcijas. Tādi risinājumi kā automatizētā klientu apziņošana jeb robotzvans var palīdzēt nodrošināt nepārtrauktu klientu apkalpošanu, neatsakoties no ikdienas atgādinājumiem par rēķinu apmaksu un citas informācijas nodošanas. Šis risinājums palīdzēs sasniegt pilnībā visus savus klientus vai partnerus īsā laikā, neitralizējot izmaksas un neapdraudot klientu apmierinātību.

Kā automatizētā klientu apzvanīšana ietaupa izmaksas?

Vai vari iedomāties, piemēram, cik Tev izmaksātu 100 vai varbūt pat 1000 klientu apzvanīšana ik dienu vai nedēļu? Ir skaidrs, ka tas prasītu pilnu cilvēka slodzi, varbūt pat vairākas. Tieši tādēļ daudzi uzņēmumi nestrādā pietiekami aktīvi ar saviem parādniekiem, tā vietā iekavējas rēķinu apmaksa, saziņa notiek pakāpeniski un nereti tikai ar daļu no klientiem, kamēr beigās daudzi tiek nodoti parādu piedziņas kompānijām. Šādā situācijā visbiežāk attiecības ar klientu ir neatgriezeniski sabojātas. Šo situāciju varētu krietni uzlabot, ja apziņošana un atgādinājumi par nesamaksātajiem rēķiniem notiktu regulāri, bet vienlaikus neprasītu papildus darbinieku resursus.

Lielisks risinājums ir automatizēta klientu apzvanīšana – robotzvans, kas atgādina, ka jāapmaksā rēķins – pieredze liecina, ka pēc šāda atgādinoša zvana saņemšanas daudzi patiešām apmaksā rēķinus vai sazinās ar uzņēmumu, lai runātu par individuālu risinājumu. Katrā ziņā – cilvēki ziņu saņem un liela daļa reaģē, jo patiesībā daudzi no “apmaksu kavētājiem” patiesībā nedara to ļaunprātīgi un atgādinājums lieti noder un atvieglo dzīvi gan uzņēmumam, gan klientam.

Protams, ka var izmantot arī citus klientu apziņošanas kanālus, kā arī efektīvi tos kombinēt savā starpā. Daudzi uzņēmumi atgādinājumus klientiem ievieto pašapkalpošanās sistēmās, taču tādā gadījumā klientam ir jāatceras tajās ieiet, lai saņemtu informāciju, ko vēlies viņam nodot. Un ir muļķīgi lolot ilūziju, ka klienti regulāri apmeklē jūsu interneta vietni, ja vien nav kāds īpašs atgādinājums vai pamudinājums to darīt.

SMS apziņošana - nenoliedzami ir efektīvs risinājums, tomēr jāatzīst, ka mūsdienās sms saņemam arī ļoti daudz liekas informācijas un daļa no uzņēmumu sūtītajām īsziņām tā arī paliek tālrunī un netiek atvērtas. Cilvēki ir iemācījušies filtrēt saņemto informāciju un primāri atver ziņas, kas saņemtas no tuvākajiem cilvēkiem vai partneriem. Citas SMS pienāk nepiemērotā laikā, kad atrodamies sapulcē un nav iespējams tās izlasīt, bet vēlāk jau esam aizmirsuši.

E-pasta atgādinājums – tas ir viens no izplatītākajiem risinājumiem, bet līdzīgi kā SMS – var būt situācijas, kad e-pasts pienācis nelaikā, nav atvērts vai iekritis spama kastītē.

Zvans viennozīmīgi nozīmē, ka cilvēks, kas to saņēmis un noklausījies, ziņu ir saņēmis. Taču veltīt kāda cilvēka darba stundas, lai masveidā apzvanītu klientus un nodotu visiem vienu un to pašu ziņojumu – tas prasa daudz līdzekļu un rada arī papildus slodzi darbiniekiem.

Šobrīd ir īstais laiks pieņemt saprātīgus biznesa lēmumus – tādus, kas ir efektīvi, palīdz komunikācijā ar klientiem, kā arī minimizē izmaksas un zaudējumus, ko rada nesamaksātie parādi. Ja esi gatavs uzzināt vairāk par savām iespējām, piemēram, pielietot robotzvanu – droši piesakies konsultācijai, zvanot pa tālruni 80001188 vai raksti uz info@1188.lv, mēs Tev pastāstīsim vairāk!

Lasi arī šos rakstus:
Parāds (Image by Steve Buissinne from Pixabay)

Parāds (Image by Steve Buissinne from Pixabay)

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas