
Foto: EPA/ADAM DAVIS / Scanpix
Lielveikali arvien vairāk saskaras ar problēmām, kuras rada pašapkalpošanās kases, un ārzemju mazumtirdzniecības uzņēmumi sākuši atteikties no šīs tehnoloģijas. Pagājušajā nedēļā lielveikalu tīkls no Lielbritānijas "Booths" paziņoja par pašapkalpošanās kašu slēgšanu teju visos 28 veikalos. Arī Amerikas lielveikali "Walmart", "Costco", "Wegmans" un citi lēnām maina savu pašapkalpošanās stratēģiju.
"Booths" izpilddirektors norāda, ka klienti kritizē pašapkalpošanās kases par lēnību, neuzticamību un bezpersoniskumu, taču lielākā problēma slēpjas rafinētās zādzību stratēģijās, kad, piemēram, dārgākas lietas tiek nosvērtas kā lētākas.
Kāds pētījums ASV liecina, ka uzņēmumi ar pašapkalpošanās kasēm un mobilajām lietotnēm piedzīvo apmēram 4% zaudējumus, kas ir divreiz vairāk nekā tirgus vidējais līmenis.
Zādzību pieaugums pašapkalpošanās kasēs ir izraisījis daudz jautājumu. "Booths" regulāri piedzīvo aizķeršanos ar alkohola iegādi, kad jāpārbauda ID, vai neskaidru svītrkodu identifikāciju. Vai, kad rodas grūtības atšķirt divas līdzīgas preces ar dažādām cenām, piemēram, divu dažādu šķirņu ābolus.
"Walmart", "ShopRite" un "Wegmans" jau ir slēguši vai ierobežojuši pašapkalpošanās kases vairākos veikalos, reaģējot uz sūdzībām un zaudējumiem. "Costco" ir palielinājis personālu pie pašapkalpošanās kasēm, lai novērstu krāpniecības mēģinājumus.
Pētījums liecina, ka pašapkalpošanās kases, lai arī ieviestas darbaspēka izmaksu samazināšanai, tagad rada vairāk problēmu un zaudējumu nekā ieguvumu. Tādēļ daži veikali pārskata savu pieeju un dod priekšroku tradicionālajām kasēm ar algotiem darbiniekiem.

Foto: EPA/ADAM DAVIS / Scanpix