Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Lai saremontētu elektrovilcienu, kas cieta avārijā augustā, tiks tērēti 1,5 miljoni eiro

Rīgas stacijā Ogres reisa pasažieru vilciens saduras ar drezīnu

Augusta sākumā notikušajā sadursmē ar VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) drezīnu cietušā elektrovilciena remonta izmaksas būs 1,5 miljoni eiro, atklāja AS "Pasažieru vilciens" (PV) komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Paula.

Plānots, ka remonts ilgs aptuveni gadu un izmaksas segs apdrošinātājs.

Paula skaidroja, ka vilcienu remontēs vilciena ražotājs - Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka". Remonts notiks rūpnīcā Čehijā, kur ražotājam ir pieejams nepieciešamais aprīkojums, kompetence un tehnoloģiskās iespējas.

Viņa norādīja, ka pēc sadursmes vilciena diviem vagoniem ir konstatēti bojājumi virsbūves konstrukcijās, tādējādi atjaunošanas darbi ietvers bojāto virsbūves elementu, logu, pasažieru durvju un salona apdares detaļu nomaiņu vai atjaunošanu. Tāpat paredzēts atjaunot elektroinstalācijas posmus bojātajās zonās, nomainīt apšuvuma un izolācijas materiālus, kā arī atjaunot virsbūves krāsojumu.

Vienlaikus Paula uzsvēra, ka patlaban ikdienas pasažieru pārvadājumus Latvijā nodrošina 24 no kopumā 32 elektrovilcieniem, saglabājot nemainīgu kustības grafiku un regulārus reisus.

Tāpat viņa minēja, ka Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs (TNGIIB) ir secinājis, ka drezīnas un vilciena sadursmes galvenais cēlonis bija aizliedzošā signāla neievērošana, jo drezīnas vadītājs pabrauca garām manevru luksoforam ar aizliedzošu rādījumu.

Izmeklēšanā tika konstatēts, ka PV vilciena vadītājs nav pieļāvis pārkāpumus un darbības veica atbilstoši noteiktajai kārtībai un drošības instrukcijām, piebilda Paula.

Pēc notikuma PV speciālisti ir izvērtējuši situāciju un secinājuši, ka esošās drošības procedūras un vilcienu vadītāju rīcības kārtība pilnībā atbilst visiem noteiktajiem standartiem. Tādējādi izmaiņas instrukcijās nav bijušas nepieciešamas. Tāpat PV seko līdzi drošības jautājumiem un, ja rodas nepieciešamība, veic precizējumus instruktāžās un apmācību saturā, uzsvēra Paula.

Viņa papildināja, ka vilcienu vadītāji ikdienā saņem instruktāžas un regulāras apmācības pirms darba sākšanas. Reizi trijos gados uzņēmumā tiek veikta papildu sertifikācija, bet reizi desmit gados - pārbaude Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā.

Jau ziņots, ka sadursme notika 2025. gada 7. augustā Rīgas stacijā, un tajā bija iesaistīts pasažieru vilciena reiss Rīga-Ogre un LDz drezīna. Pasažieru vilciena un LDz drezīnas sadursmes iemesls bija aizliedzošā signāla neievērošana un drezīnas kustība garām manevru luksoforam ar aizliedzošu rādījumu, iepriekš secināja TNGIIB.

Satiksmes negadījumā iesaistītajā vilcienā bija 92 pasažieri. Negadījumā cilvēki necieta.

LDz informēja, ka sadursmē drezīna ir nogājusi no sliedēm un ir nodarīti bojājumi elektrovilcienam.

LDz pieņēma lēmumu izbeigt darba tiesiskās attiecības ar incidentā iesaistīto drezīnas mašīnistu, iepriekš aģentūrai LETA apliecināja LDz pārstāvji.

Foto: LETA

Foto: LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas