Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Latvijas Banka apsver iespēju no aprites izņemt 1 un 2 centu monētas

Eiro un centu monētas. Foto: "Pixabay"

Eiro un centu monētas. Foto: "Pixabay"

Latvijas iedzīvotāji ik gadu pazaudē vairākus miljonus vienu un divu centu monētu, apgalvo Latvijas Bankas padomes locekle Zita Zariņa. Līdz ar to Latvijas Banka apsver ideju ierobežot abu mazāko nominālu monētu apriti.

Zariņa sarunā ar LSM atklāj, ka banka ik gadu emitē jeb papildus laiž apgrozībā vairākus miljonus viena un divu centu monētas, tomēr cilvēkiem ir tendence šīs naudas vienības pazaudēt.

10 miljonus viena centa monētu un vēl astoņus miljonus divu centu monētu, kas ir milzīgs apjoms, un tas ir papildus katru gadu. Tas nozīmē, ka apmēram tādu skaitu mēs kās sabiedrība Latvijā kopumā pazaudējam. Nomētājam šīs monētas vai tās "iesēžas" kabatās vai vecos makos. Tas nozīmē, ka šī nauda neriņķo pa maksājumu asinsriti. Tā mums kaut kur pazūd

Līdz ar to Latvijas Banka uzskata, ka ir pienācis laiks viena un divu centu monētu skaitu apritē samazināt. Zariņa atklāja, ka viens no variantiem ir izņemt vienu un divu centu monētas no apgrozības pavisam, taču tas nav iespējams, ja par to kopīgi nevienojas visa eirozona. Pagaidām Eiropas Komisija nav lēmusi par šādas idejas īstenošanu.

Zariņa arī atzīst, ka Latvijas Banka apsver domu "piedāvāt likumdevējam ieviest pirkuma gala summas noapaļošanu jau kā normatīvus noteikumus, kas būtu obligāti piemērojami".

Tas attiektos tikai uz pirkumiem skaidrā naudā, un gala summas apaļošana būtu gan uz augšu, gan uz leju. "Piemēram, ja kopējā pirkuma summa būtu 4,97 centi, tad apaļošana būtu uz 4,95 centiem," saka Zariņa.

Eiro un centu monētas. Foto: "Pixabay"

Eiro un centu monētas. Foto: "Pixabay"

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas