Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Nosaukti Latvijas ietekmīgākie influenceri

Beta Beidz jeb Beāte Bērziņa. Foto: Evija Trifanova/LETA

Beta Beidz jeb Beāte Bērziņa. Foto: Evija Trifanova/LETA

Par ietekmīgāko sociālo tīklu satura veidotāju Latvijā "Golin Accelerators of Relevance influenceru indeksa 2023" apbalvošanas ceremonijā atzīta influencere Beāte Bērziņa (@betabeidz), aģentūru LETA informēja pasākuma rīkotāji sabiedrisko attiecību aģentūrā "Golin Riga".

Augstāko punktu skaitu un titulu "Grand Prix" ieguva satura veidotāja un televīzijas raidījumu vadītāja Bērziņa. Par otru ietekmīgāko satura veidotāju atzīts platformā "TikTok" plašāk zināmais vlogeris Andrejs Černuckijs (@andrejko.epta), un trešā - bijusī Latvijas izlases parabobslejiste Annija Kļaviņa (@klavina.annija).

"Golin Riga" partneris Arnis Vērzemnieks norāda, ka aizvien dominējošais digitālā satura veidotāju komunikācijas kanāls ir "Instagram", bet šī gada indeksa rezultāti uzskatāmi parāda, ka "TikTok" ietekme būtiski palielinās. Viņš arī pauž, ka tuvākajos gados "TikTok" ietekme turpinās augt, kas nozīmē, ka konkurence par sekotājiem un viņu uzmanību būs vēl sīvāka jau tā piesātinātajā Latvijas influenceru vidē.

Indeksā noskaidroti līderi trīs kategorijās, tostarp "mikro" (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), "medium" (10 000 līdz 25 000 sekotājiem) un "makro" (no 25 000 sekotāju).

Nominācijas

Šogad ietekmīgākie satura veidotāji sociālo tīklu platformā "Instagram" analizēti vienpadsmit jomās - dizains, dzīvesstils, ēdiens, ģimene, foto un video, izglītība un pašizaugsme, māksla un šovbizness, mode un stils, sabiedriskā līdzdalība, sports un fitness, kā arī skaistumkopšana. Savukārt "TikTok" satura autori izvērtēti septiņās jomās - dzīvesstils, ēdiens, izglītība un pašizaugsme, izklaide, mode un stils, skaistumkopšana, sports un fitness.

Dizains

Jomas "Dizains" "makro" kategorijā uzvaras laurus starp "Instagram" satura autoriem plūca Gatis Šļūka (@karikaturalv), "medium" kategorijā par līderi atzīta dekoratore un vides stiliste Baiba Prindule-Rence (@baibaprindule), bet "mikro" kategorijā - mākslinieks un tēlnieks Mark Sun Roz (@markroz_sculptor).

Dzīvesstils

Jomā "Dzīvesstils" par "makro" kategorijas laureātu kļuvis vlogeris Andrejs Černuckijs (@andrejko.epta), "medium" kategorijā uzvaru guva satura autore Alīna Heislere (@tikaialina), un "mikro" kategorijas līdere ir kulinārijas un dzīvesstila blogere Betija Luīze Kalēja (@betijakaleja).

Tikmēr platformā "TikTok" par jomas "Dzīvesstils" veiksmīgāko "makro" kategorijas satura autoru atzīts Krišs Biedriņš (@baigais_nezvers), "medium" kategorijā - Deniss Demčenko (@deniissd), savukārt "mikro" kategorijā uzvaras lauri pienācās Kristīnei Celmiņai (@kristiniteg).

Ēdiens

Jomā "Ēdiens" "makro" kategorijas līderes godu saņēmusi fitnesa trenere un recepšu blogere Nora Svece (@ms.svece). Par "medium" kategorijas laureāti kļuvusi Elizabete Valujeva (@elizabete_valujeva). "Mikro" kategorijas uzvarētāja ir konditore Diāna Goba (@diana.gardencakes).

Par jomas "Ēdiens" ietekmīgāko "TikTok" satura autori kronēta Airita Kodorāne (@airitata), "medium" kategorijā uzvaru ieguva Nora Svece (@ms.svece), savukārt "mikro" kategorijā par uzvarētāju kļuva Māra Ziemele (@edamskaisti).

Foto un video

Jomā "Foto un video" par "makro" kategorijas veiksmīgāko "Instagram" influenceri pasludināts fotogrāfs Raimonds Rubenis (@rigainmycolours), "medium" kategorijā līderpozīciju iegūst foto māksliniece Liāna Brūvere (@koshumm), un "mikro" kategorijas laureāte ir dzīvesstila un kāzu fotogrāfe Lūcija Rošāne (@lucijarosane).

Ģimene

Jomas "Ģimene" "makro" kategorijā uzvaras laurus plūca satura veidotāja un uzņēmēja Kristina Andža (@kristina.andza), "medium" kategorijā kā ietekmīgākā "Instagram" satura veidotāja tika apbalvota Rita Goroveca-Butēvica (@ritagorovecabutevica) un "mikro" kategorijā - māksliniece Ilze Tigule (@38gadniecesikdiena).

Izglītība un pašizaugsme

Jomā "Izglītība un pašizaugsme" "makro" kategorijas uzvarētājas titulam kvalificējās NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vecākais eksperts Tomass Pildegovičs (@tomass.pldgvcs). Par "medium" kategorijas uzvarētāju šajā jomā atzīta latviešu valodas un literatūras skolotāja Dace Rēķe (@tavavaloda), bet "mikro" kategorijā uzvaras laurus plūkusi fizioterapeite Īrisa Vidauska (@irisa_vidauska).

Šajā jomā starp sociālo tīklu platformas "TikTok" influenceriem par "makro" kategorijas uzvarētāju kļuvis Edgars Aivars (@edgarsaivars), "medium" kategorijā uzvaru ieguva Sindija Bokāne (@cindywanderlust), savukārt "mikro" kategorijā līderes gods pienācās Inetai Vanagai (@ineta_vanaga).

Māksla un šovbizness

Jomā "Māksla un šovbizness" par "makro" kategorijas uzvarētāju atzīta "Grand Prix" ieguvēja - zināmā satura veidotāja Beāte Bērziņa (@betabeidz), bet "medium" kategorijas līderpozīcijā nokļuvusi pašmāju mūzikas izpildītāja Grēta Grantiņa (@gretagrantina), "mikro" kategorijā uzvarētāja titulu saglabā reperis Rolands Čivčs (@rolandsxce).

Izklaide

Jomā "Izklaide" par veiksmīgāko "TikTok" "makro" kategorijas satura veidotāju atzīts iluzionists, Ginesa pasaules rekordists Edžus Kauķis (@iluzionists_edzus), "medium" kategorijā uzvaru guva digitālā satura autors Deniss Demčenko (@deniissd), un par "mikro" kategorijas uzvarētāju kļuva Beatrise Leonoviča (@beatrisel).

Mode un stils

Jomā "Mode un stils" "makro" kategorijas uzvaras laurus plūkusi uzņēmēja un satura veidotāja Kristīne Dzenīte (@tedzenite), "medium" kategorijas uzvarētāja Sabīne Kalēja (@sabinekaleja), bet par "mikro" kategorijas līderi noteikta modes māksliniece un stiliste Anita Altmane (@anitaaltmane).

Šajā jomā starp sociālo tīklu platformas "TikTok" influenceriem par "makro" kategorijas uzvarētāju atzīts Jegors Sauts (@jagersmm), "medium" kategorijā kronēja Katrīnu Zaicevu (@katrina.zaiceva), savukārt "mikro" kategorijā apbalvojumu saņēma latviešu ielu mākslinieks "Kiwie" (@kiwikiiwii).

Sports un fitness

Jomā "Sports un fitness" "makro" kategorijas uzvarētājs ir Nacionālās hokeja līgas vārtsargs Elvis Merzļikins (@merzly), "medium" kategorijas laureāts ir Eiropas čempions jauktajā cīņas mākslā (MMA) Daņiks Vesneņoks (@vesnenok), bet "mikro" kategorijā uzvaras laurus plūcis basketbola spēlētājs Artūrs Mārtiņš Žagars (@amz.32).

Jomā "Sports un fitness" par veiksmīgāko "TikTok" "makro" kategorijas satura autoru atzīts Artūrs Bilerts (@itzzme_arthur), "medium" kategorijā uzvaru guva Luīze Šlihta (@slihtaluize), savukārt par "mikro" kategorijas uzvarētāju kļuva Elfrīda Baradovska (@vnk.elfrida).

Skaistumkopšana

Jomā "Skaistumkopšana" "makro" kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no "Instagram" satura veidotājiem. Par "medium" kategorijas uzvarētāju šajā jomā kļuvusi vizāžiste Anete Spīķe (@anete.spike), un "mikro" kategorijā - Amanda Kaspare (@amandakaspare).

Jomā "Skaistumkopšana" par veiksmīgāko "TikTok" "makro" kategorijas satura veidotāju atzīta Anita Rivera (@anjuta8777sheih), "medium" kategorijā uzvaru guva Jelizaveta Novoselova (@lizyyn), savukārt par "mikro" kategorijas uzvarētāju kļuva Arta Veipa (@artavei).

Sabiedriskā līdzdalība

Savukārt jomā "Sabiedriskā līdzdalība" "makro" kategorijas līderes titulu saglabāja televīzijas žurnāliste Kristīne Garklāva (@kristine.garklava), savukārt par jomas "medium" kategorijas līderi noteikts Amuna Davis, kura īstais vārds ir Dāvis Ķimenis, (@amunadavis, bet "mikro" kategorijā - pasākumu vadītāja un "Latvijas Radio 5" ētera personība Linda Samsonova (@lindsamsonova).

Kā tika noteikti ietekmīgākie influenceri?

Lai noteiktu Latvijas veiksmīgākos influencerus, indeksā izmantota starptautiska, datos balstīta pieeja "Golin Accelerators of Relevance" sadarbībā ar analītikas rīku "HypeAuditor" un vienu no vadošajām pētījumu kompānijām "Norstat". Indeksā izmantota jauktā metodoloģija, kur sociālo mediju profili vērtēti pēc kvantitatīviem un kvalitatīviem mērījumiem.

Ietekmīgāko satura veidotāju sniegumu vērtēja arī neatkarīga žūrijas komanda, kuru pārstāv konkrēto jomu eksperti. Viņu vidū ir šefpavārs Raimonds Zommers, grāmatas "Stils" līdzautore Guna Leiškalne-Rokk, Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja Dace Helmane, sporta žurnāla "Sporta Avīze" atbildīgais redaktors Ints Megnis, zīmola "Burzma" līdzautors Arvis Zēmanis, organizācijas "mammamuntetiem.lv" vadītāja Inga Akmentiņa-Smildziņa, žurnāla "I’mperfekt" redaktore Laura Lauziniece, domāšanas dizaina aģentūras "Rozenbauma un māsas" radošā direktore un režisore Una Rozenbauma, Rīgas Stradiņa universitātes studiju programmas "Fotogrāfija" vadītājs Alnis Stakle, žurnāla "OK!" galvenā redaktore Laila Pastare, ISSP skolas pārstāve Sintija Mikanovska-Mikalovska, skaistumkopšanas salona "House of Hair" radošais direktors Kristaps Slakters-Zvejsalnieks, TV3 žurnāliste un raidījumu vadītāja Linda Pūle, mākslas centra "Zuzeum" galvenā dizainere Karlīne Anete Nagliņa, ziņu portāla "delfi.lv" sociālo tīklu profilu satura redaktors un komiķis Edgars Bāliņš, valodu skolas un tulkošanas aģentūras "Valodu Vēstniecība" līdzdibinātāja Gunita Lanka, izdevniecības "Rīgas Viļņi" valdes priekšsēdētāja Aija Šmidre, izglītības mārketinga aģentūras "Begin Group" klientu attiecību vadītājs Mārtiņš Korbs un stratēģijas aģentūras "White Label" partnere Tatjana Baranovska.

Beta Beidz jeb Beāte Bērziņa. Foto: Evija Trifanova/LETA

Beta Beidz jeb Beāte Bērziņa. Foto: Evija Trifanova/LETA

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas