
Dators. Foto: Unsplash
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) izsludinājusi iepirkumu, kurā meklē pretendentu, kas pētīs Latvijas iedzīvotāju medijpratību, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā.
Kā paredzamā līgumcena norādīti 41 322 eiro.
Iepirkuma tehniskajā specifikācijā norādīts, ka iepirkuma mērķis ir veikt pētījumu, kas ļauj analizēt Latvijas iedzīvotāju medijpratības līmeni un identificēt stratēģiski nepieciešamās darbības medijpratības sekmēšanai Latvijā.
Paredzēts, ka pētījumu veidos divas daļas, balstoties uz NEPLP medijpratības ekspertu darba grupas izstrādāto metodoloģiju, kā pētīt un analizēt medijpratības līmeni Latvijas sabiedrībā. Plānots veikt kvantitatīvu pētījumu - reprezentatīvu Latvijas iedzīvotāju aptauju, kā arī kvalitatīvu pētījumu - veikt daļēji strukturētas intervijas ar Latvijas iedzīvotājiem.
Šāds pētījums veikts arī pērn, un arī šogad paredzētajā pētījumā jautājumi satura un apmēra ziņā plānoti līdzīgi 2024.gada pētījuma jautājumiem.
Aptaujas un intervijas iecerēts veikt no šā gada marta līdz aprīlim.
Plānots, ka aptauju kopējais respondentu skaits būs vismaz 1500. Kā aptaujas mērķa grupas norādītas visi Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecuma grupā no 15 gadiem un vecāki, tajā skaitā mazākumtautību Latvijas iedzīvotāji, jaunieši vecumā no 15 līdz 25 gadiem, kā arī seniori vecumā no 65 gadiem un vecāki.
Savukārt interviju kopējais respondentu skaits plānots vismaz vismaz 50. To mērķa grupas ir visi Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecuma grupā no deviņiem gadiem un vecāki, tajā skaitā mazākumtautību Latvijas iedzīvotāji, bērni vecumā no deviņiem līdz 14 gadiem, jaunieši vecumā no 15 līdz 25 gadiem un seniori vecumā no 65 gadiem un vecāki.
Aptaujās un intervijās pretendentam būs jānodrošina Latvijas reģionu reprezentativitāte.
Kopējais darba izpildes laiks ir no līguma noslēgšanas dienas līdz šā gada 30.jūnijam.

Dators. Foto: Unsplash
