
Elektrovilciens "Vivi". Foto: LETA
Ceturtdien, 3. jūlijā, vairāk nekā sešas stundas bija vērojami būtiski vilcienu kustības traucējumi dzelzceļa līnijā Rīga–Jelgava, un to iemesls bija dzelzceļa kontakttīkla pārrāvums.
Ņemot vērā šo incidentu, kā arī to, ka dzelzceļa kontakttīkla bojājumi ir izraisījuši nopietnu ietekmi uz vilcienu kustības satiksmi jau vismaz vairākas reizes, Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs ir sācis izmeklēšanu.
Dzelzceļa kontakttīkls tika bojāts 3. jūlijā plkst. 12.18 dzelzceļa posmā Olaine–Torņakalns, bijušā pieturas punkta "Atgāzene" tuvumā. Elektrovilciena "Škoda" (vilciena Nr. 6728, sastāvs L16V) kustības laikā pēkšņi pārtrūka kontakttīkla vads, un tā rezultātā tika norauts vilciena strāvas noņēmējs.
"Jaunā "Škoda" vilciena nolauztais strāvas noņēmējs jeb pantogrāfs krītot atsitās pret vilciena korpusu un nokrita zemē, un šajā gadījumā jārunā par laimi nelaimē – ja pantogrāfs būtu atsities nevis pret korpusu, bet ietriecies vilciena logā, stikla bojājuma ietekmē pastāvētu reāls risks pasažieru traumēšanai vai pat bojāejai," paskaidroja biroja Dzelzceļa avāriju izmeklēšanas nodaļas vadītājs Jāzeps Luksts.
Turklāt šis negadījums notika pasažieru vilciena kustības laikā, tādējādi šādi dzelzceļa kontakttīkla izraisīti negadījumi ne tikai rada neērtības pasažieriem puses dienas garumā un finansiālus zaudējumus trešajām pusēm, bet šī situācija vērtējama arī kā potenciāli apdraudoša pasažieru dzīvībai un veselībai, uzsvēra Luksts.
Ņemot vērā ar dzelzceļa kontakttīklu saistīto incidentu potenciāli bīstamās sekas, birojs sācis notikušā negadījuma sākotnējo izvērtējumu, lai noteiktu kontakttīkla un vilciena strāvas noņēmēja bojājuma iespējamos cēloņus. Atbilstoši izvērtējumam tiks pieņemts lēmums par padziļinātas izmeklēšanas nepieciešamību, lai izstrādātu rekomendācijas līdzīgu negadījumu novēršanai turpmāk.

Elektrovilciens "Vivi". Foto: LETA