Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Plikumi un skandāli – Kannu modes revolūcija: kailie zvaigžņu tērpi, kas mainīja festivāla etiķeti

Francijas Rivjērā sākās 78. Kannu starptautiskais kinofestivāls un šogad tas izceļas ne vien ar filmu pirmizrādēm un zvaigžņu klātbūtni, bet arī ar būtiskām pārmaiņām festivāla iekšējos noteikumos. Organizatori pirms atklāšanas ceremonijas nāca klajā ar paziņojumu – turpmāk uz sarkanā paklāja un visās pārējās festivāla zonās tiks aizliegti pārāk atkailināti, tā sauktie, "kailie" tērpi, norāda žurnals "Vogue". Portāls 1188.lv apkopoja lērumu piemērus, kuru dēļ šāds noteikums tika akceptēts.

Lēmums pieņemts, reaģējot uz pēdējo gadu tendenci, kur zvaigznes izmanto festivāla publicitāti, lai šokētu ar maksimāli caurspīdīgiem un izaicinošiem tērpiem, nereti aizēnojot pašu festivāla galveno mērķi – kino mākslu.

Kā norādīts oficiālajā paziņojumā, atkailināti tēli vairs nav pieļaujami, jo tie neesot savienojami ar festivāla prestižu un pasākuma cienīgumu.

Šis solis uzreiz izraisīja plašu rezonansi modes un izklaides industrijā. Kannu festivāls līdz šim vienmēr bijis vieta, kur izteiksmes brīvība uzplauka – atšķirībā no, piemēram, Oskara ceremonijas, kur dominē klasiskā elegance, Kannās zvaigznes bieži izmantoja iespēju pārsteigt ar netradicionāliem un ļoti atklātiem tērpiem. Daudzi modes pazinēji uzskata, ka šāda brīvība padarīja Kannas par īstu stila eksperimentu un drosmīgas modes platformu.

Viens no spilgtākajiem piemēriem, kas vēl joprojām tiek pieminēts, ir modeles Bella Hadidas iznāciens 2021. gadā caurspīdīgā "Saint Laurent" kleitā, kas piesaistīja visu fotogrāfu kameras un kļuva par interneta sensāciju.

Savukārt pērn Irina Šeika izpelnījās neviltotu uzmanību ar vairākām provokatīvām izvēlēm – sākot ar ādas bando topu un zemu sēdošu svārku komplektu līdz gandrīz neredzamam tērpam, kas sastāvēja tikai no mežģīņu apakšveļas un caurspīdīga pārklājuma.

Arī aktrise Džūlija Foksa, zināma ar savu vēlmi šokēt, ieradās Kannās ar plastmasas topiem, kailām mugurām un tēliem, kas balansēja uz mākslas un pārdrošības robežas.

Modes vēsturniekiem nav sveši arī vēsturiskie piemēri – jau deviņdesmitajos gados aktrises Sigurnija Vīvere un Milla Jovoviča pievērsa uzmanību ar gandrīz pilnībā caurspīdīgiem tērpiem,

savukārt modele Natālija Vodiānova 2005. gadā kļuva par vakara apspriestāko zvaigzni, kad parādījās mini kleitā, kas tik tikko sedza viņas ķermeni.
Šo tērpu popularitāte un sabiedrības reakcijas liecina par vēlmi redzēt zvaigznes ne tikai filmās, bet arī kā stila ikonās. Tomēr organizatori pauž bažas, ka šis vizuālais teātris aizēno filmas, režisorus un pašus mākslas darbus, kas ir festivāla sirds. Ar jauno aizliegumu viņi cer atgriezt uzmanību pie satura, nevis ādas.

Lai gan daļa sabiedrības atbalsta jaunos noteikumus kā soli pie lielākas cieņas pret kino, citi tos uztver kā radošās brīvības ierobežošanu. Vairāki stilisti atzīst, ka izaicinājums radīt ko efektīgu bez atkailinājuma ir modes profesionāļiem interesants uzdevums, bet zvaigznēm – iespēja parādīt savu stilu ar eleganci un gaumi.

Ir skaidrs, ka šī pārmaiņa ienesīs jaunu noskaņu Kannu festivāla vizuālajā tēlā. Paliek tikai jautājums –

vai šis būs tikai viens gads klusākiem tērpiem vai ilgtermiņa virziens, kas mainīs pašu festivāla būtību.

Vienlaikus zvaigznes noteikti atradīs veidus, kā būt redzamām un pārsteigt arī bez kailuma.


Lasi arī!

FOTO: Modē atgriezies kāds dāmu ļoti iecienīts apģērba gabals

"Oskara" balsotājiem pieprasa noskatīties visas nominētās filmas

Foto: Ekrānuzņēmumi no "Vogue" un woman.ru, 1188.lv foto kolāža

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas