AS “Pasažieru Vilciens” Latvijas Radio atzīst, ka šobrīd ir problēmas ar teju 60% jauno elektrovilcienu, tādēļ patlaban pasažierus var pārvadāt tikai 8 no 17 sastāviem. Šo ziņu komentējis arī Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs, uzsverot, ka šobrīd par ķibelēm ar jaunajiem elektrovilcieniem ir jāuzņemas atbildība.
Uzņēmuma pārstāvis Edgars Butāns atzina, ka būtiskākās kļūmes ir ar vilcienu elektroniku un dažādiem sensoriem: "Pasažierus nevar pārvadāt tikai ar diviem. Attiecīgi atlikušie septiņi ir tādi, kuriem defekti ir novērsti un kuri pēc būtības varētu tikt izmantoti pasažieru pārvadājumos, bet, lai to darītu, teiksim, lai mazinātu riskus, mēs šos vilcienus testējam šajās dinamiskajās pārbaudēs."
To, kad pasažierus varēs pārvadāt visi sastāvi, “Pasažieru Vilciens” nespēja pateikt.
Notiekošo komentējis arī prezidents Rinkēvičs, rakstot:
Šis nu ir tas brīdis, kad jāsaka: ja neripo vilcieni, tad jāripo galvām.
https://twitter.com/edgarsrinkevics/status/1760663141200060640
Kā informē Latvijas Radio, Satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") uzņēmumam "Škoda Vagonka" ir noteicis, ka līdz marta pirmajai dekādei gataviem ir jābūt 95% jauno elektrovilcienu. Pretējā gadījumā čehu kompānijai piemēros sodu.
Portāls “1188.lv” jau ziņoja, ka Tukuma dzelzceļa līnijā “Pasažieru vilciens” ar “Škoda Vagonka” inženieriem veic dinamiskās pārbaudes tiem jaunajiem vilcieniem, kurus ražotājs ir atgriezis pēc defektu novēršanas.
Šobrīd pasažieru pārvadājumos tiek izmantoti seši jaunie elektrovilcieni, savukārt līdz nedēļas beigām plānots pievienot vēl divus sastāvus, pakāpeniski turpinot to skaitu palielināt.