
Raiders Raitis. Foto: ekrānuzņēmums no Edgars Fresh/Instagram
Edgars Fresh sadarbībā ar kafejnīcu tīklu "Caffeine" piedāvā piecas "Caffeine Creators" epizodes – sarunas ar satura veidotājiem par kvalitatīva, iesaistoša un interesanta satura radīšanu. Piektajā – noslēdzošajā – epizodē Edgars sarunājas ar vienu no pazīstamākajiem elektroauto īpašniekiem Latvijā, TikTok zvaigzni Raideru Raiti (Raiti Čerņavski) par iecerēto satura veidotāju māju un citiem aizraujošiem tematiem. "Ja domāsi tikai par to, vai atmaksāsies, atliek vienīgi sēdēt mājās un komentēt citu padarīto," atzīst Raitis.
Jau 20 gadus Raiders Raitis darbojas IT jomā un atzīst – ar to var nopelnīt labāk, tomēr satura veidošana ir viņa hobijs, kas lieliski sader ar tehniskām interesēm: video veidošanā lieti noder dažādi droni, kameras un citi gadžeti, kas ir Raita interešu objekts, veidojot digitālo saturu. Video viņš sācis uzņemt jau krietni pirms TikTok ēras, kad piedalījās dragreisos ar jaudīgām automašīnām un nofilmēto publicēja YouTube – tolaik, pirms gadiem divdesmit, gan tikai ar domu parādīt draugiem, nevis piesaistīt sekotājus, tomēr daži video jau tad raisīja lielu interesi.
TikTok vidē Raitis kļuva populārs ar Tesla veltītiem video. "Tagad daudzi ar to brauc un īpaši pamanāms ar to vairs nekļūsi. Savulaik Tesla stūrei bija jāpieskaras ik pa 10 sekundēm, un tad es uztaisīju tādu eksperimentu – iekarināju banānu uz stūres un tā visu ceļu no Helsinkiem autopilotā nobraucu. Tas video kļuva ļoti populārs, jo tolaik neviens tā nebija darījis pat ārzemēs," atceras Raitis.
Viņa pieredzē tieši tā top vislabākie video – neko nemēģinot sagudrot un mākslīgi radīt: "Samāksloti video sanāk sliktāk nekā tad, ja līdz galam nezinu, ko teikšu. Gadās jau reizēm pārfilmēt un arī kaut ko nenopublicēt, bet dabiski veidots saturs ir daudz veiksmīgāks."
Kaut gan starp daudzajiem faniem atrodas arī pa kādam heiterim, par tiem Raitim galva nesāp: "Ja kāds ir heiteris, bet tik un tā skatās manus video un vēl kaut ko komentē, īstenībā viņš ir mans fans! Tāpēc heiteriem parasti saku – skatieties vēl, komentējiet un audzējiet manu popularitāti!"
Ikdienā Raitis iedvesmojas no ārzemju satura veidotājiem, bet tikai tik, cik tas netraucē darīt savas lietas. Savukārt kā pašu svarīgāko padomu viņš iesaka jebkuru iesākto lietu pabeigt līdz galam, pat ja šķiet grūti un nepatīkami, jo tas gan veido reputāciju, gan pašam ļauj justies labi.
Informāciju sagatavoja Ilze Dumceva, Reitan Convenience Latvia mārketinga un komunikācijas departamenta direktore.

Raiders Raitis. Foto: ekrānuzņēmums no Edgars Fresh/Instagram