
Foto: AP Photo/Michael Probst
Krīžu skartā Vācijas valstij piederošā dzelzceļa uzņēmuma "Deutsche Bahn" vadītājs Rihards Lucs atbrīvots no amata, valdībai cenšoties restrukturizēt un modernizēt valsts dzelzceļu.
Infrastruktūras un vilcienu precizitātes problēmu skartās kompānijas vadītājs no amata atbrīvots ceturtdien.
Lucs "Deutsche Bahn" vadīja kopš 2017.gada. Viņa uz desmit gadiem noslēgtais darba līgums lauzts pirms termiņa. Pirms tam septiņus gadus viņš bija uzņēmuma finanšu direktors.
Vācijas satiksmes ministrs Patriks Šnīders pateicās Lucam par "viņa paveikto sarežģītos laikos".
"Deutsche Bahn" preses dienestā apstiprināja, ka Lucs turpinās pildīt amata pienākumus, līdz tiks atrasts viņa pēctecis.
Savulaik "Deutsche Bahn" bija sinonīms efektivitātei un uzticamībai, taču pēdējo gadu laikā uzņēmuma reputācija ir pasliktinājusies.
Luca vadības laikā Vācijas tālo reisu vilcienu punktualitāte ir kritusies no 78,5% 2017.gadā līdz 62,5% pērn, kas nozīmē, ka trešdaļa vilcienu galamērķī ierodas ar kavēšanos, un tādēļ"Deutsche Bahn" kompensācijās izmaksājusi gandrīz 200 miljonus eiro. Kompānija uzskata, ka vilciens ir kavējies, ja stacijā ieradies sešas minūtes vēlāk, nekā paredzēts.
Lai gan biļešu cenas ir celtas, ieguldījumi uzņēmumā gadiem ilgi ir bijuši nepietiekami un "Deutsche Bahn" joprojām strādā ar zaudējumiem.
Vācijas vilcienu mašīnistu arodbiedrība GDL uzteica Luca atcelšanu no amata.
Kanclera Frīdriha Merca valdība, kas darbu sāka maijā, par vienu no saviem uzdevumiem ir noteikusi "Deutsche Bahn" vadības restrukturizāciju un valsts transporta infrastruktūras modernizāciju.
Šnīders paziņoja, ka 22.septembrī tiks prezentēta jaunā "Deutsche Bahn" stratēģija. Viņš pauda cerību, ka tad varētu arī iepazīstināt ar nākamo kompānijas vadītāju.
Pašlaik uzņēmums plāno 40 nozīmīgu savienojumu renovāciju visā Vācijā.
Šā gada pirmajā pusē "Deutsche Bahn" strādāja ar 760 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir gandrīz par pusi mazāk nekā 1,6 miljardu eiro zaudējumi šajā laika posmā pērn.
Janvārī-jūnijā uzņēmuma ienākumi pieauga par 2,4% līdz 13,3 miljardiem.
Kompānijā strādā vairāk nekā 200 000 cilvēku, un pērn uzņēmums pārvadāja 2,429 miljardus pasažieru jeb vidēji 6,6 miljonus pasažieru dienā.

Foto: AP Photo/Michael Probst
