You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Valsts autoceļu tīklā sākusies ziemas uzturēšanas sezona

Foto: LVC

Foto: LVC

Ceturtdien valsts autoceļu tīklā sākusies ziemas uzturēšanas sezona, kas turpināsies līdz 15. aprīlim, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Šajā periodā valsts autoceļu uzturētāji seko līdzi mainīgo un ziemas laikapstākļu ietekmei uz ceļu stāvokli, lai nepieciešamības gadījumā veiktu pretapledojuma apstrādi vai sniega tīrīšanu. Ziemas sezonā autoceļu uzturētāji ir mobilizēti darbam visu diennakti.

Mainīgos laikapstākļos, kas ir raksturīgi starpsezonai, gaisa temperatūrai svārstoties zem un virs nulles, uz autoceļiem var veidoties apledojums. Visbiežāk tas veidojas uz tiltiem un ceļu pārvadiem, posmos, kas iet cauri mežainam apvidum vai gar ūdenstilpēm. Līdz ar to LVC aicina autovadītājus būt piesardzīgiem, sekot līdzi laika prognozei, pielāgot savus braukšanas ieradumus un izvēlēties atbilstošu ātrumu. Tāpat vajadzētu pārbaudīt automašīnu tehnisko stāvokli, īpaši pievēršot uzmanību riepu stāvoklim un gaismu regulējumam.

Valsts autoceļi ir sadalīti četrās uzturēšanas klasēs - A, B, C un D, kur galvenais kritērijs ir satiksmes intensitāte, proti, jo lielāka intensitāte, jo augstāka uzturēšanas klase. Viena ceļa dažādiem posmiem var būt dažādas uzturēšanas klases. Visiem valsts galvenajiem autoceļiem tiks nodrošināta A jeb augstākā uzturēšanas klase. Uzturēšanas darbus veic prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm - vispirms tīra noslogotākos ceļus un veic citus uzturēšanas darbus uz tiem.

Lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz valsts autoceļiem ziemas periodā, kā slīdamības samazināšanas materiālu izmanto mitro sāli. Tehniskā sāls sastāvā ir vismaz 90% nātrija hlorīda, kas nodrošina ledus un sniega kušanu. Slīdamības samazināšanu veic, lai uzlabotu satiksmes drošību un nodrošinātu braukšanas apstākļus atbilstoši autoceļu ziemas uzturēšanas klasēm.

Efektīvāko slīdamības samazināšanas tehnoloģiju izvēlas, ņemot vērā seguma virsmas temperatūru un seguma veidu. Kā norāda LVC, ir vairākas slīdamības samazināšanas tehnoloģijas, kuras tiek pielietotas dažāda seguma autoceļiem gan Latvijā, gan kaimiņvalstīs - mitrais sāls, smilts-sāls maisījums, smilts vai šķembas vai piebraukta sniega (ledus) rievošana.

Valsts ceļu tīklā ir arī daudz grants ceļu - gandrīz 11 000 kilometru, un ziemā tos izbraukt var būt īpaši sarežģīti. Grants ceļu uzturēšana ziemā notiek ar piebraukta sniega kārtu, ko nepieciešamības gadījumā rievo. Rievošanu veic ar greidera vai kravas automašīnas lāpstu, uz brauktuves izveidojot rievotu virsmu.

Grants ceļus nekaisa ar sāli, jo tas atkausē grants virskārtu, kā rezultātā segums pārmitrinās un veidojas bedres un iesēdumi. Bīstamās vietas - pagriezienus, uzkalnus - kaisa ar smilti. Atkalā un atkusnī grants ceļi var būt ļoti slideni, jo rievas izkūst, bet smilti noskalo kūstošā sniega ūdens. Savukārt ilgstošos atkušņa un lietus periodos uz grants autoceļiem var iestāties šķīdonis un ieviesti masas ierobežojumi transportam.

Ar uzturēšanas darbiem iespēju robežās tiek uzlaboti braukšanas apstākļi, taču nav iespējams novērst ziemu un tai raksturīgos laikapstākļus. Autovadītājiem jārēķinās, ka neliels sniega daudzums sniegotā ziemā uz brauktuves būs vienmēr - tas uzkrājas satiksmes ietekmē, no autoceļa nomalēm, no autotransporta, kā arī pēc sniega tīrīšanas palikusī piebrauktā sniega kārta. Tas viss kopā arī veido sniega sajaukumu ar smiltīm un sāli, kamēr sāls iedarbojas.

Foto: LVC

Foto: LVC

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas