
Auto. Foto: Freepik
Parasti šoferi par ziemas riepu uzlikšanu attopas vien tad, kad uzsnidzis pirmais sniegs, bet ražotāji saka, ka būtu prātīgi tās uzstādīt, kad gaisa temperatūra ārā jau ir kādi +7 grādi. Kā tur ir patiesībā – to skaidroja TV raidījums “Zebra”.
Raidījuma veidotāji veica eksperimentu ar konkrētu auto, kas aprīkots ar vasaras riepām. Viena testa fāze norisinājās septembra beigās, kad gaisā bija +13 grādi, bet otra tika veikta oktobra otrajā pusē, kad gaisa temperatūra jau bija noslīdējusi zem nulles.
Ja, braucot aptuveni ar 50 km/h, septembra beigās bremzēšanas ceļš bija 5,15 metri, tad oktobra otrajā pusē pie gaisa temperatūras -2 grādi tas sasniedz jau 9,75 metrus. Tātad vēl viena auto garumā.
“Zebra” septembrī veica arī braucienu uz 90 km/h, un tad bremzēšanas ceļš sasniedza 31,24 metrus, savukārt oktobrī fiksēti 33,65 metri.
Raidījuma veidotāji izmēģināja veikt manevrus ar vasaras riepām dažādos laikapstākļos un pārliecinājās, ka stūrēt pie -2 grādiem ir vēl sarežģītāk nekā bremzēt.

Auto. Foto: Freepik
