Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

6 Tipiskākās autovadītāju kļūdas ziemā

Rīts atnāca ar biezu sniega kārtu. Vēl ir agrs un sniega tīrītāji īsti nav paspējuši izbraukt visus ceļus, tādēļ izskatās, ka ceļš uz darbu būs nedaudz stresains. Skaidri zinu, ka ceļi būs pilni ar autovadītājiem, kuri nezina šīs dažas pamata lietas par ziemas braukšanu, ievērojami palielinot negadījumu risku. Galu galā, nevienam jau nav mērķis iekļūst statistikas datos par ziemas autoavārijām. Kas tad ir tipiskākās kļūdas:

1. Pārvērtēta pilnpiedziņas nozīme

Jā, “četri velkošie” rati nebūt nenozīmē, ka vari braukt jebkurā reljefā, jebkādā ātrumā pa jebkuru ceļu, nedomājot par piesardzību. Lai gan četru riteņu piedziņa parasti labi darbojas uz sniegotiem un apledojušiem ceļiem, jo dod papildu saķeri braukšanai, bet ne tik daudz bremzēšanai. Pilnpiedziņa var palīdzēt, bet tā nepadara tevi par Supermenu.

2. Ziemas braukšanai neatbilstoši sagatavots auto

Neatbilstošas riepas vai nodilis protektors, svīstoši logi vai vējstikls, kas nav īsti notīrīts vai atkausēts… tas viss drošību uz ceļa neuzlabo. Vienmēr ir nedaudz bail no tādiem autovadītājiem, kuri steigā no rīta ir “izkasījuši” mazu caurumiņu, caur kuru kā šaujamlūku varētu vērot notiekošo uz ceļa. Sak, gan jau braucot atkusīs! Bet pirmās 5-10 minūtes brauc kā ar “aizsietām acīm”.

3. Distances neievērošana

Distances nozīme ziemā ir vēl būtiskāka nekā pārējā laikā. Ja pēkšņi nāktos piebremzēt vai apstāties, uz apledojuša vai aizputināta ceļa tas būs daudz grūtāk. Viens noteikums ir pašam ievērot drošu distanci, bet trauksmi rada arī tie, kuri “pielien” aizmugurē tik tuvu, ka rada bailes bremzēt arī tev pašam, jo nav pārliecības, ka aizmugurē braucošais spēs noreaģēt. Zemas saķeres apstākļos bremzēšanas ceļš var pat dubultoties, tādēļ vislabāk tomēr ir izvēlēties zemāku braukšanas ātrumu un ievērot lielāku distanci nekā ierasts.

4. Neprasme bremzēt uz slidena ceļa

Kad riepas sāk slīdēt, automātiski rodas vēlme reaģēt un nospiest bremzes, bet uz aplu vari zaudēt kontroli. Brīdī, kad auto saķeri jau ir zaudējis un sācis slīdēt, bremžu nospiešana neko nemainīs. Ziemas apstākļos bieži jāizvēlas bremzēšana ar ātruma samazināšanu. Ja tomēr jābremzē un auto nav aprīkots ar bremžu pretbloķēšanas sistēmu, tad bremzes vajadzētu “pumpēt”, īsi piespiežot un atlaižot gāzes pedāli.

5. Neprasme pamanīt ledu

Ja ceļš apsnidzis, to, protams, ir daudz vieglāk pamanīt nekā tā saucamo melno ledu vai apledojumu zem sniega. Turklāt ledus uz ceļa var būt arī nevienmērīgs – kādā ceļa posmā tas ir mazāks vai nav nemaz, taču tas nenozīmē, ka pēc pāris km pēkšņi nesāksi slidināties, īpaši, ja brauc cauri vietai, kur mitrums parasti ir lielāks un ziemas apstākļos veidojas apledojums.

6. Pārāk ātra braukšana

Daudzu autovadītāju kļūda ir doma, ka ziemas apstākļos, sasniedzot šoseju, viņi var turpināt braukt ar tādu pašu ātrumu, kā vasarā. Braucot pārāk ātri, samazinās reakcijas laiks un ziema šeit absolūti nepalīdz, jo samazina arī saķeri. Atcerieties, ka snigšanas laikā nav viena noteikta ieteicamā braukšanas ātruma diapozona - ir jāpievērš īpaša uzmanība ceļa apstākļiem un tam, kā jūsu automašīna vadās, lai izvēlētos drošu ātrumu.

Katram gadījumam, pirms dodos ceļā, ziemas laikā es jūtos drošāk, ja man mašīnā ir sniega lāpsta, lieks džemperis un esmu sev telefonā pieglabājis autoevakuatora numuru (pieraksti katram gadījumam - 28116363 Rogenta plus) Kā saka – uz ceļa nekad neko nevar zināt! Lai visiem droši ceļi!


Iesakām arī:


Autobraukšana ziemā, Photo by Saad Chaudhry on Unsplash

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas