Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kā kontrolēt uz ceļa saslīdējušu auto?

Slidens ceļš, Braukšana ziemā, Photo by Marcus Baumgartner on Unsplash

Slidens ceļš, Braukšana ziemā, Photo by Marcus Baumgartner on Unsplash

Braukšana ziemā vienam raisa bailes, citam adrenalīnu. Sajust, kā auto saslīd uz ledus nav īpaši patīkami, ja īsti neproti tikt ar šo situāciju galā. Ja autovadītājs zina, ko dara, būtībā nav atšķirības, vai auto ir ar priekšējo vai aizmugurējo piedziņu. Svarīgākais ir iemācīties slīdēšanu kontrolēt. Ir dažas pamata lietas, kas jāzina, lai situācijās, kad auto iet kā arkls taisni uz priekšu vai aizmugure danco kā zivs aste, būtu iespējams atgūt kontroli pār situāciju un apturēt slīdēšanu.

Vienmērīgs svara sadalījums – zelta atslēga

Pastāv uzskats, ka aizmugurējās piedziņa automašīnas ziemā ir nepaklausīgākas un ir grūtāk vadāmas. Tas lielākoties saistās ar svara sadalījumu, jo aizmugures piedziņas mašīnām lielākā daļa svara balstās uz priekšējiem riteņiem, līdz ar to – priekšā rodas labāka saķere nekā aizmugurē. Ja aizmugures ir vieglāka, tā var saslīdēt. Risinājums ir censties pārnest lielāku svaru uz auto aizmuguri, lai izlīdzinātu saķeri un radītu lielāku stabilitāti. Ziemas laikā var palīdzēt, piemēram, papildu svara ielikšana automašīnas bagāžniekā.

Kā savaldīt sānslīdē auto ar aizmugures piedziņu?

Nepieredzējušu autovadītāju pirmā reakcija ir spiest pa bremzēm, kas arī ir lielākā kļūda. Šāda rīcība priekšējām riepām uzliek vēl lielāku svaru, vēl vairāk atvieglojot auto aizmuguri un samazinot saķeri. Ja situācija pavisam slikta, priekšējie pagrieztie riteņi var arī zaudēt saķeres spēju – šādā gadījumā auto vienkārši slīd uz priekšu ar inerci. Dažkārt autovadītāji cenšas to kļūdaini labot, cenšoties vēl vairāk griezt stūri un bremzēt, bet tas situāciju var tikai pasliktināt un nobloķēt riteņus.

Riteņu pagriešana pretējā virzienā jeb pretstūrēšana var palīdzēt priekšējām riepām izkļūt no slīdēšanas joslas, vienlaikus pārnesot nedaudz svara atpakaļ uz aizmugurējiem – dzenošajiem riteņiem. Vienlaikus – jāatlaiž mazliet gāzes pedālis. Tas var palīdzēt atgūt saķeri un kontroli par auto. ;

Kā apturēt sānslīdi priekšpiedziņas automašīnām?

Automašīnām ar priekšējo piedziņu saslīdēšanas iespēja ir mazāka, jo piedziņu rada riteņi, uz kuriem balstās lielāks svars. Pēc būtības – šādām automašīnām biežāk nākas saskarties tikai ar daļēju kontroles zaudēšanu un nepietiekamu vadību, nevis “zivs astes” efektu kā tas ir aizmugures piedziņas automašīnām. ;

Nepietiekamas auto vadīšanas situāciju var izraisīt bremzēšana līkumos, pārāk ātra iebraukšana līkumā, pārāk ātra griešanās stūrī vai saskare ar eļļu vai ledu uz ceļa. Tāpat kā iepriekš, riepām ir tikai tik liela saķere, lai sadalītu paātrinājumu un bremzēšanu. Šajā gadījumā vislabākais, ko var darīt – atlaist gāzi un viegli pagriezt stūri. Noteikti nevajadzētu strauji bremzēt. Vislabākais, ko vari darīt – turpini turēt kāju uz gāzes ar mērenu spēku un griez stūri vēlamajā braukšanas virzienā.

Arī pilnpiedziņas auto var slīdēt

Daudzi autovadītāji izvēlas pilnpiedziņas automašīnas, lai varētu no sirds izbaudīt ziemas braukšanu pa kupenām un neceļiem. Daļa taisnības tiešām te ir – lielākoties šīs automašīnas spēj sadalīt jaudu prom no spolējošā riteņa, nosūtot to tur, kur vēl ir saķere. Līdz ar to ir daudz vieglāk izbraukt cauri lielam sniegam, neiestiegot. Diemžēl dažkārt tas rada arī nepatiesu un pārmērīgu drošības sajūtu un autovadītāji mēdz pārspīlēt – tas noved pie bēdīgām sekām. Atceramies, ka, ja runājam par slidenu, apledojušu virsmu un bremzēšanas ceļu – tad nav lielas atšķirības, kādas piedziņas automašīna Tev ir.

Izlasi arī:


Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...