Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kā saglabāt baltus zobus, regulāri dzerot kafiju

Balti zobi, Image by Rachel Scott from Pixabay

Emalja ir zobu pārklājums, kas veic aizsargājošo funkciju citiem zoba slāņiem. Tā ir klāta ar mikroskopiskiem caurumiņiem, kuros mēdz iestrēgt ēdienu un dzērienu daļiņas, veidojot traipu tikai ārpusē. Jo ilgāk daļiņas paliek caurumos, jo traips kļūst dziļāks. Jo vairāk tiek dzerta kafija, neveicot nekādas darbības, lai mazinātu tās ietekmi uz zobiem – jo vairāk zobi zaudē baltumu. Visi zina, ka zobi jātīra regulāri – divreiz dienā ar baltinošu zobu pastu, vismaz 2 minūtes, reizi pusgadā jāapmeklē higiēnists un vismaz reizi gadā zobārsts.

Ko vēl iespējams darīt ikdienā, lai nevajadzētu atteikties no ikdienišķās kofeīna devas, bet nevajadzētu arī slēpt smaidu, kurš nav tik žilbinošs, kā gribētos?

1. Neaizmirsti par zobu diegu un starpzobu birstīti!

Tieši to mums katras vizītes laikā atgādina stomatologs – zobi jādiego regulāri, ideālā variantā pēc katras ēdienreizes. Centies to sākumā darīt vismaz reizi dienā. Zobu diegs palīdz atbrīvoties no aplikuma, kas piesaista traipus.

2. Izmanto salmiņu!

Tādā veidā mazāk šķidruma pieskaras zobiem un tie paliek tīrāki. Jo mazāks salmiņš, jo labāk. Dzer ar salmiņu ne tikai ledus kafiju, bet arī parasto.

3. Pagatavo balinošo pastu!

Sajauc nelielu daudzumu dzeramās sodas ar ūdeņraža pārskābi līdzīgās proporcijās, lai masa būtu viendabīga un diezgan šķidra. Ja tā būs pārāk graudaina – vari noskrāpēt emalju. Šo baltinošo pastu vari laiku pa laikam izmantot mājas apstākļos.

4. Pievieno pienu!

Vislabāk izmanto dzīvnieku izcelsmes pienu ar augstu tauku saturu, jo pienā esošais galvenais proteīns, kazeīns, mazina tanīnu ietekmi uz zobu iekrāsošanos. Atceries, ka piens satur arī kalciju.

5. Jauc kafiju ar ūdeni!

Tas nav jādara vienā krūzē, bet gluži vienkārši - pēc kafijas dzeršanas iedzer ūdeni, tādā veidā izskalojot muti. Vari iedzert malciņu ūdens arī pa vidu kafijas dzeršanai. Turklāt tādā veidā atcerēsies arī uzņemt nepieciešamo šķidruma daudzumu dienā.

6. Nevelc garumā!

Izdzer savu kafijas devu un miers. Nevis to pašu apjomu, ko varētu pieveikt 5-10 minūtēs malko divu stundu garumā. Jo ilgāks laiks, jo lielāka ietekme un traipu rašanās iespēja.

7. Košļājamā gumija bez cukura – ne tikai svaigai elpai!

Pēc ēšanas vai kafijas dzeršanas pakošļā košļājamo gumiju, apmēram, 20 minūtes. Tas palīdz izdalīties siekalām, kuras no mutes un zobiem aizskalo skābes un aplikumu, kā arī novērš zobu bojāšanos.

Uzzini par zobu baltināšanas iespējām pie zobārsta!

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...