Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kāpēc jāēd ķirbis?

Ķirbis (Pexels.com)

Ķirbis (Pexels.com)

Rudenī dārza karalis noteikti ir ķirbis – tam ir vizuāli estētiska forma, koša krāsa un daudz vērtīgu uzturvielu. 100 grami ķirbja satur 16 kalorijas, 2g ogļhidrātu, 0,75 gramus proteīna, 0,5g šķiedrvielu, 8mg C vitamīna, 19mg fosfora un 25mg kalcija, kā arī dzelzi un vitamīnu B-6.

Kādi ieguvumi veselībai ir no ķirbja?

  • Ķirbis ir viens no labākajiem beta-karotīna ieguves avotiem. Beta-karotīns ir spēcīgs antioksidants, kuru pēc uzņemšanas organisms pārstrādā vitamīnā A. Ikdienā uzņemot produktus, kas satur beta-karotīnu, tiek palielināta organisma spēja pretoties astmai un sirds slimībām, kā arī palēnināti novecošanas procesi.
  • Tiek stiprināta imunitāte, pateicoties ķirbja mīkstumā un seklās esošajai beta-karotīna un C vitamīna kombinācijai. Pateicoties saņemtajām uzturvielām, organisms daudz efektīvāk spēj stiprināt imūnsistēmu.
  • Ķirbja sēklas un mīkstums spēj absorbēt glikozi audos un iekšējos orgānos, kā arī regulēt glikozes līmeni aknās, tādejādi samazinot diabēta risku un kontrolējot veselības stāvokli, ja slimības fakts jau konstatēts.
  • Ēdot ķirbi tiek uzņemtas šķiedrvielas, kas nodrošina regulāru vēdera izeju, palīdz veselīgā svara samazināšanas procesā un regulē cukura līmeni asinīs.
  • Vitamīna C, vitamīna E un beta karotīna kombinācija, kas atrodama ķirbī, labvēlīgi ietekmē acu veselību un samazina risku saslimt ar deģeneratīvajām slimībām.
  • Pētījumi pierādījuši, ka pateicoties augstajam beta-karotīna sastāvam, vīrieši, kuri regulāri lieto uzturā ķirbi, ievērojami samazina risku saslimt ar prostatas vēzi.

Par ieguvumiem no ķirbja tagad viss skaidrs, bet kā veselībai var būt noderīgi priežu čiekuri?

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...