Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

"Rīgas namu pārvaldnieks" atsāks iekasēt sodu par kavētiem maksājumiem

Attēls ilustratīvs. Foto: Ieva Lūka/LETA

Attēls ilustratīvs. Foto: Ieva Lūka/LETA

No 1.augusta tiks atsākta nokavējuma procentu piemērošana SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) klientiem, aģentūru LETA informēja RNP pārstāve Una Grenevica.

Kavējuma procenti noteikti 0,01% apmērā.

Līdz ar apkures sezonas beigām un situācijas stabilizēšanos enerģētikas nozarē, kad būtiski samazinājušās energoresursu cenas, ir mainījušies apstākļi, pamatojoties uz kuriem līdz šim tika apturēts nokavējuma procentu aprēķins.

Kopumā ir vērojams komunālo pakalpojumu tarifu kritums, tādēļ Rīgas pašvaldības kapitālsabiedrības AS "Rīgas siltums" un SIA "Rīgas ūdens" atsāks nokavējuma procentu piemērošanu. Attiecīgi arī RNP bija jāpārskata iepriekš pieņemtie lēmumi un jāatsāk piemērot nokavējuma procentus maksājumu kavējumu gadījumos par sniegtajiem pakalpojumiem.

Kā skaidro RNP valdes locekle Laila Keisele, uzņēmums seko līdzi ekonomiskās situācijas izmaiņām un nepieciešamības gadījumā jautājums par nokavējuma procentu piemērošanu tiks pārskatīts.

Viņa informēja, ka mērķtiecīgas debitoru politikas īstenošanas rezultātā RNP samazinājis parāda apjomu par 3,6 miljoniem eiro.

Analizējot aizvadītās apkures sezonas rādītājus, kad apkures tarifs mainījās vairākas reizes sezonā, RNP kopējais parādnieku skaits ir samazinājies, salīdzinot ar situāciju pirms gada.

Aktuālās apkures sezonas parāds jūnijā, salīdzinot ar situāciju maijā, ir samazinājies par 23%, jo apkures sezonas parādus klienti lielākoties nomaksā vasaras laikā, kad regulāro rēķinu apmērs samazinās.

Tiekot novērota aktīvāka parādu dzēšanu un lielāka līdzekļu apmēra saņemšana no klientiem par neveiktajiem norēķiniem apkures sezonā. Turklāt klientu maksājuma disciplīnas rādītājs šogad esot augstāks nekā pagājušā gada vasarā.

Veicot dzīvojamo māju pārvaldīšanu, RNP tostarp pilda arī starpnieka funkciju, nodrošinot iedzīvotājiem pakalpojumu saņemšanu un norēķinoties ar pakalpojumu sniedzējiem.

Nenorēķināšanās gadījumā pakalpojumu sniedzēji aprēķina nokavējuma procentus par saistību savlaicīgu neizpildi. Līdz ar to rēķina savlaicīgas nesamaksāšanas gadījumā RNP dzīvokļu īpašniekiem sagatavotajos rēķinos iekļauj kavējuma naudas aprēķinu.

Jau ziņots, ka RNP arī šajā apkures sezonā nepiemēroja kavējuma naudas, lai atbalstītu klientus un motivētu norēķināties par pakalpojumiem atbilstoši viņu iespējām.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, RNP 2022.gadā strādājis ar 4,54 miljonu eiro peļņu. Uzņēmuma apgrozījums pērn sasniedza 61,97 miljonus eiro.

Attēls ilustratīvs. Foto: Ieva Lūka/LETA

Attēls ilustratīvs. Foto: Ieva Lūka/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas