Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Vai tiešām auto ir jāmaina zobsiksna vai ķēde?

Zobsiksna (hWallpaperflare.com)

Zobsiksna (hWallpaperflare.com)

“Kāpēc vajadzētu labot auto, kas nemaz nav salūzis?’ jautāju autoservisa darbiniekam, kurš pēc riepu maiņas ieteica tikko iegādātam lietotam auto nomainīt zobsiksnu. Jā, patiesi, vai automašīnai ir jāmaina zobsiksna vai ķēde un ja tā, tad kad?

Auto motora siksna un motora ķēde – kas tas ir?

Degvielas pārtapšana auto dzinēja enerģijā patiesībā ir gana vienkāršs process: virzuļu un vārstu mijiedarbība konkrētā laikā precīzi izpilda visas nepieciešamās darbības, lai auto varētu darboties. Ieplūdes vārsti atveras, cilindros iekļūst gaiss un degviela, izplūdes vārsti aizveras, izciļņa vārpsts veic apgriezienus, bet precīzu laiku, kad katrai detaļai kas jādara nodrošina motora siksna vai ķēde. Principā tas ir viens un tas pats. Atšķiras tikai materiāli: zobsikna veidota no izturīgas gumijas, ķēde – no metāla ķēžu posmiem.

Kāpēc šī auto detaļa ir jāmaina?

Zobsiksnas vai ķēdes plīšana ir ļoti nepatīkama, jo tā var pilnībā iznīcināt automašīnas motoru. Varētu teikt, ka tā ir arī dārgākā, jo izlabot motora defektus pēc siksnas vai ķēdes plīšanas nav viegli. Meistaram, visticamāk, lai tiktu klāt, vajadzēs dzinēju pilnībā izņemt. Tas ir dzinēja kapitālais remonts, kas auto īpašniekiem bieži vien nemaz neatmaksājas, jo visu detaļu nomaiņa kopā ar darba izmaksām var sastādīt vairākus tūkstošus eiro.

Cik izmaksā zobsiksnas maiņa un cik ķēdes maiņa?

Zobsiksnas maiņa kopumā var izmaksāt 300 – 500 eiro, savukārt auto ķēdes nomaiņa būs dārgāka – 1000 – 2000 eiro. Precīzas izmaksas varēs pateikt automehāniķis, kurš pēc apskates varēs konstatēt darba apjomu un aprēķinās iegādājamo auto detaļu cenas. Papildus zobsiksnai vai ķēdei ir vēlams nomainīt arī spriegotājrullīti un ūdenssūkni.

Kad jāveic zobsiksnas vai ķēdes maiņa?

Iegādājoties auto, ir vērts izlasīt informāciju par auto tehniskajām īpašībām un piefiksēt dzinēja ķēdes vai zobsiksnas maiņas intervālus. Parasti zobsiksna ir jāmaina ik pēc 60’000 km, bet ķēdei slieksnis ir lielāks – 200’000 – 300’000 km atkarībā no auto.

Par ķēdes vai zobsiksnas maiņas nepieciešamību var liecināt tikšķoša vai graboša skaņa no auto pārsega, problēmas iedarbināt auto, eļļas noplūde vai metāla daļiņu klātbūtne motora eļļā.

Nomainīt šo zobsiksnu vai ķēdi iesaka arī gadījumos, ja nav skaidri zināms, kad pēdējo reizi šis remontdarbs veikts, piemēram, iegādājoties lietotu auto.

Kā zināt, vai Tavam auto ir dzinēja ķēde vai zobsiksna?

Atverot pārsegu to ne vienmēr varēs redzēt, jo aizvien biežāk visa dzinēja telpa tiek paslēpta zem plastmasas korpusa. Vieglākais veids, kā to uzzināt, ir ielūkoties automašīnas instrukcijā. Ja tādas nav un internets atsakās sniegt precīzu atbildi, vari doties uz tuvāko autoservisu vai dīlercentru, kur speciālists ielūkosies savā datu bāzē un to redzēs.

Vai šo auto remontu var veikt pašu spēkiem?

Ja ir nolietota zobsiksna vai ķēde, tiks bojāti vārsti, vārstu sēžas un virzuļi. Ja mēģināsi remontu veikt paša spēkiem, pastāv risks, ka kāda no sadales vārstām pagriezīsies vienu atzīmi par tālu un šī kļūme radīs dzinēja dūmošanu un nevienmērīgu darbību.

Tavs uzdevums ir sekot līdzi ķēdes vai zobsiknas maiņas intervāliem, bet šo delikāto motora labošanas un detaļu nomaiņas darbu labāk uztici speciālistiem, piemēram, autoservisam "STR Motors".

Zobsiksna (hWallpaperflare.com)

Zobsiksna (hWallpaperflare.com)

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas