
Foto: Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca/Facebook
Pacientu datu sajaukšana var radīt smagas sekas – viltus trauksmi, nepamatotas cerības vai dziļu apjukumu. Par vienu šādu gadījumu ziņo Latvijas Radio, kad cilvēki saskārušies ar šādām kļūdām. Pacientu tiesību eksperti norāda, ka medicīnā kļūdas var gadīties, taču izšķiroši ir tas, kā tās tiek risinātas un novērstas.
Antra pirms nedēļas pārdzīvoja vienu no smagākajām dienām savā mūžā. 82 gadus vecajai mammai pēc neveiksmīgas procedūras Stradiņa slimnīcā ārsts telefonsarunā pavēstīja: “Mammai ir aknās audzējs.” Sieviete atzina: “Tas bija briesmīgi, tas tiešām bija briesmīgi.” Vairāk nekā 20 stundas viņa pavadīja, mocoties ar sirdi plosošām domām, līdz nākamajā dienā atklājās, ka runa bijusi par citu pacientu.
Dodoties pēc mammas uz slimnīcu, Antra uzreiz jautājusi ārstam par audzēju. “Bet tad uzreiz es tā pajautāju: ‘Bet, dakter, es saku, bet kā ar to audzēju aknās un to konsīliju?’ Viņa skatās uz mani un smaida. ‘Bet kā – viņai taču nav audzēja.’ Jūs nespējāt iedomāties, kas man tajā brīdī notika. Kā man viss sāka vibrēt un trīcēt. Es tikai pateicu: ‘Nopietni?!’”
Antra satraucošās ziņas mātei nebija pateikusi, bet brālim un citiem tuviniekiem – gan. Slimnīcā neviens oficiāli neatvainojās, vien kāds darbinieks pieļāvis, ka pacienti, iespējams, sajaukti. Vēlāk ārste piezvanījusi un personīgi atvainojusies.
Stradiņa slimnīcas pārstāve Signe Meldere atzina: “Ārstam būtu jāatvainojas par radušos situāciju un jāizskaidro notikušais.” Slimnīca gan uzsver, ka gadījums oficiāli netiek analizēts, jo nav iesniegta sūdzība. Antra apsver šādu iesniegumu rakstīt, taču piebilst: “Man arī lūdza uzrakstīt iesniegumu oficiālu. Bet diemžēl tajā brīdī, kad tu saņem mājās slimnieku...”

Foto: Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca/Facebook
