Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Vecāku iesaistes nozīme attālinātajā mācību procesā

Māte māca meitu, foto no Pixabay

Māte māca meitu, foto no Pixabay

Bērna attīstību skolas vecumā balsta pašu skolēnu, viņu vecāku un pedagogu veidots spēcīgs sadarbības trijstūris. 2020. gads, kad mācību darbs no Latvijas skolām tika pārcelts uz skolēnu dzīvesvietām, pierādīja vecāku iesaistes lielo nozīmi. Kaut arī pedagogi vadīja skolēnu izglītošanas darbu attālināti, vecāki bija tie, kas rūpējās un kontrolēja, lai arī ārkārtējos apstākļos mācības notiktu.

Attālināto mācību plusi un mīnusi

Vispārējas attālinātās mācības bija pasākums, kuru rezultāti ļauj izdarīt vairākus secinājumus. Pirmkārt, arī izglītojamos speciālajās izglītības programmās var mācīt attālināti ar nosacījumu, ka process ir balstīts uz vecāku atbildību un sadarbību ar skolu. Otrs secinājums - attālināta bērnu ar īpašām vajadzībām mācīšana ir pamatota vienīgi ārkārtējās situācijās un tikai īslaicīgi. Treškārt, pedagoga darba apjoms daudzkārt palielinās, jo uzdevumi individualizēti katram skolēnam. Daudziem skolas audzēkņiem patstāvīgu mācību uzdevuma izpildi uzticēt nevar, bet bez tieša kontakta, pastāvīgas kontroles un tūlītējas atgriezeniskās saiknes, mācības īstenot ir ļoti sarežģīti. Ilgstoša informācijas tehnoloģiju ierīču izmantošana ir pierādīts risks bērna stājas attīstībai, redzei un smadzeņu darbībai.

Jāatzīst, ka bērni un jaunieši attālinās arī no savstarpējo attiecību un draudzības saitēm, kas izveidojas skolas vidē. Sāk pietrūkt kopīgo svinīgo, izklaides un audzināšanas pasākumu – ekskursiju, konkursu, sacensību – ko nodrošina Rēzeknes novada speciālā pamatskola. Ārpusstundu aktivitāšu, interešu pulciņu aprīkojums un materiāli tiks izmantoti nākošajā mācību gadā. Ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām nevar aizstāt kopīgas darbošanās prieku ne rokdarbos un mākslā, ne mūzikā un dejās, ne sportā un teātrī.

Rēzeknes novada speciālās pamatskolas izglītības iespējas

Rēzeknes novada speciālās pamatskolas pedagogi izsaka lielu pateicību audzēkņu vecākiem par atbalstu un sadarbību. Novēršot draudus bērnu veselībai, kopā tika paveikts unikāls darbs, un skolēni sekmīgi pabeidza mācību gadu, bet 9. klašu un profesionālās pamatizglītības absolventi saņēma izglītību apliecinošus dokumentus. Bērni saņēma Rēzeknes novada pašvaldības atbalstu ēdināšanas nodrošināšanai līdz mācību gada beigām, bet skola izsniedza uz mājām datorklašu aprīkojumu, lai, iespēju robežās, palīdzētu saziņā un uzdevumu izpildīšanā.

Ar nākošo mācību gadu skolēniem tiks nodrošināts bezmaksas internāts, mācību materiāli, ēdināšana, transporta palīdzība. Skolā stingri tiek uzraudzītas izmaiņas bērna veselībā, pēc ierašanās skolā ik nedēļu tiek izmērīta temperatūra, novērtēts vispārējais stāvoklis. Medicīniskais personāls ne tikai novērš lipīgu slimību izplatīšanās riskus, bet arī rūpējas par bērnu veselības nostiprināšanu.

Rēzeknes novada speciālās pamatskolas izglītības programmu piedāvājumā ir:

- speciālās pamatizglītības programma izglītojamajiem ar garīgās veselības traucējumiem (57),

- speciālās pamatizglītības programma izglītojamajiem ar garīgās attīstības traucējumiem (58),

- speciālās pamatskolas izglītības programma izglītojamajiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem (59).

Darbojas speciālās pirmsskolas izglītības grupa (58, 59).

Pēc speciālās pamatizglītības apguves, audzēkņi visbiežāk izvēlas kādu no profesionālajām pamatizglītības programmām:

- Koka izstrādājumu izgatavošanu ar kvalifikāciju – galdnieka palīgs.

- Šūto izstrādājumu ražošanas tehnoloģiju ar kvalifikāciju – palīgšuvējs

- Ēdināšanas pakalpojumi ar kvalifikāciju pavāra palīgs.

Rēzeknes novada speciālās pamatskolas darbinieki tic stiprai bērnu un vecāku veselībai, kopīga mācību darba atjaunošanai un ļoti gaida tikšanos.

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...