Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Lolita Neimane par saldumiem: šokolādes konfektes ar čipsiem

Dietoloģe Lolita Neimane, vaicāta, vai nav apnicīgi katru pavasari atbildēt uz vieniem un tiem pašiem jautājumiem, kas saistīti ar veselīgu uzturu, paskaidro: “Jo man ir lielāka pieredze, jo es arvien vairāk šaubos. Un es to vien daru kā atbildu, piemēram, uz tādiem jautājumiem kā – vai piens ir indīgs? Vai svaigēšana ir labāka par paleo diētu? Un šobrīd ir tā, ka visos žurnālos, visos portālos, televīzijā ir simtiem gatavošanas raidījumu un katram ir savs viedoklis un ir diezgan grūti noturēties, ka man ir pašai savs viedoklis. Manā vecumā piens un piena produkti ir ļoti nepieciešami. Protams, ja ir piena olbaltuma nepanesība, ja ir alerģija, ja nav fermenti, kas šķeļ piena cukuru, tad, piemēram, mēs nelietojam pienu, bet ēdam sieru, kurā piena cukura vispār nav. Mēs neesam sen vairs teliņi, lai dzertu pienu priekš padzeršanās. Piens ir ēdiens, tikai šķidrā veidā. Piens patiesībā ir unikāls produkts un siers ir piena ceļš uz nemirstību. Galvenais – visu ar mēru. Šobrīd pārliecinoši tas visvisvisļaunākais ir cukurs.”

Bet vai ir tādi saldumi, kurus tomēr drīkst reizēm droši ēst, lai sevi palutinātu? Lolita atbild: “Piemēram, ir konfektes kurām otrā galvenā sastāvdaļa pēc cukura ir kartupeļu čipsi. Kartupeļu čipsos ir ļoti daudz garšas pastiprinātāju, kas padara to konfekti tādu, ka viņu gribās apēst vairāk nekā 99% rūgto šokolādi. Visveselīgākā šokolāde būs tā, kur būs visvairāk kakao, kakao sviests un nebūs piemaltas apelsīnu mizas, rozīņu kauliņi un sojas pulveris. Slavenais nātrija monoglutamāts E621 – pati viela nav ārkārtīgi kaitīga, bet viņu pieliek pie produktiem, kas paši par sevi ir bez garšas, negaršīgi. Un tad pieliekot šo garšas pastiprinātāju mēs sakām – o, jā, čipsi!”

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Saturs turpināsies pēc reklāmas