Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kādus vitamīnus jālieto rudenī un ziemā?

Vitamīnu dzēriens, foto - Pixabay

Vitamīnu dzēriens, foto - Pixabay

Iestājoties drēgnajam laikam un mainoties ikdienas aktivitātēm un ēšanas paradumiem, svarīgi, lai mūsu organisms saņem pietiekami daudz un sabalansētu vitamīnu daudzumu ikdienā. Kādi vitamīni rudenī mūsu organismam nepieciešami visvairāk?

A vitamīns

Lai arī cik savādi nešķistu, mūsu acis rudenī un ziemā piedzīvo pārejas periodu, kad no ilgstošas gaismas, tām jāpierod ilgstošai tumsai. Lai uzturētu labu redzi, A vitamīns ir glābējs. Arī aizsargā no asinsvadu un sirds slimībām, veicina veselīgu matu augšanu un zobu veidošanos, kā arī ir labs antioksidants. A vitamīnu varam uzņemt, uzturā lietojot smiltsērkšķus, ērkšķogas, plūmes, vīģes, persikus, aprikozes un, protams, visa gada garumā pieejamo burkānu!

B vitamīns

B vitamīns ir svarīgs lietojot ilgtermiņā, tādēļ, lai gan tas neuzrāda ātrus rezultātus un nav liela atšķirība star sezoniālo vitamīnu lietošanas daudzumu, tas ir ļoti būtisks stabilai nervu darbībai, spēcīgai imunitātei, gremošanas sistēmai. Arī B vitamīnu varam uzņemt ar jau minētajiem citrusaugļiem, upenēm, āboliem, banāniem un arī aprikozēm!

C vitamīns

Protams, kur drēgnums, tur vīrusi, saaukstēšanās un gripas. Protams, nav nekāds noslēpums, ka tieši C vitamīns ir tas, kas cīnās pret negantajiem slimību ierosinātājiem un palīdz mūsu imunitātei būt stiprai. Jāņem vērā ikvienam gan, ka C vitamīns organismā neveido rezerves, tādēļ tas ir jāuzņem katru dienu! Ja vasarā C vitamīnu uzņēmām ar svaigām zemenēm un upenē, tad rudenī jāēd smiltsērkšķi un citrusaugļi, arī kivi!

D vitamīns

Skaidrāks par skaidru, ka mūsu platuma grādos D vitamīna trūkums ir teju katram iedzīvotājam, jo mūs tik ļoti nelutina saulīte kā citos platuma grādos, kas ir tiešais dabīgais veids, kas mūs bagātina ar D vitamīnu. D vitamīns uzlabo nervu sistēmu, veicina labu pašsajūtu, stiprina kaulu un muskuļu sistēmu, kā arī pašu imunitāti. D vitamīnu dabīgā veidā varam papildus uzņemt ēdot zivis, jo sevišķi skumbrijas un siļķes, kā arī ar spinātiem.

E vitamīns

E vitamīns stiprina mūsu imunitāti, uzlabo asinsriti, veicina sirds un muskuļu apgādāšanu ar skābekli. Viens no veidiem, kā uzņemt vitamīnu E ir ēdot mežrozīšu augļus vai dzerot tos tējā. Avenes, kazenes un mellenes vasarā ir lielisks E vitamīna avots, bet rudenī un ziemā varam to uzņemt, ikdienā uzturā lietojot ābolus un banānus.

Neaizmirsti, ka rudenī svarīgi ne tikai uzņemt papildus vitamīnus, bet veselības uzturēšanai nozīmīgi ir dzīvot aktīvu un sportisku dzīvesveidu! Svarīgs arī sabalansēts miega daudzums un garīgā atpūta, piemēram, palasot kādu grāmatu un pavadot laiku ar ģimeni.

Vērtīga lasāmviela:

Smaidi plaši: 7 iemesli, kāpēc jāsmaida biežāk!

Omega–3 taukskābju karalienes – siļķe un skumbrija jeb makrele.

Recepte, kā pagatavot ozolzīļu kafiju - ietaupi naudu un uzlabo veselību!

Ko lietot uzturā un no kā izvairīties katras asinsgrupas nēsātājiem?

Pagatavo dabīgu vitamīnu spridzekli – tikai 1 ēdamkarote dienā ievērojami uzlabo imunitāti!

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...