Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kas jādara, ja auto ir iestidzis sniegā?

Auto ieputināts sniegā, Photo by JavyGo on Unsplash

Auto ieputināts sniegā, Photo by JavyGo on Unsplash

Pēc iepriecinošās snigšanas ne viens vien no rīta atrod savu auto ieputinātu līdz slieksnim. Jā, ziemas prieki autovadītājam reizēm nozīmē ņemt lāpstu un rakt savu spēkratu laukā no kupenas, lai vispār varētu turpināt braukt vai vienkārši izkustēties no vietas. Taču bēdīgāk, ja reizēm iestigšana notiek kaut kur pavisam ārpus mājas. Ar ko sākt? Ko darīt? Stumt auto? Vilkt auto? Vai varbūt saukt uzreiz evakuatoru? Varbūt ir kādi īpaši knifi, kas varētu palīdzēt šādās situācijās?

Pirms iedarbini auto

  • Izslēdz vilces kontroli. Vilces kontroles sistēma parasti nodrošina, lai uz slidena ceļa ierobežotu auto slīdēšanu, bloķējot riteņus un mazinot stūres jutīgumu. Ja tu esi ieputināts, izslēdz auto vilces kontroles sistēmu, jo visiem piedziņas riteņiem vajadzēs labu saķeri.
  • Notīri ceļu ap riepām. Noroc sniegu riepu priekšpusē un aizmugurē, ja ir iespējams, notīri pietiekami garu ceļa posmu, lai varētu pabraukt gabaliņu uz priekšu vai atpakaļ. Noteikti notīri visu sniegu, kas ir augstāks par auto tiltiem.
  • Sadali ledu zem riepām. Ja Tev nav parocīgas lāpstas, mēģini izmantot skrūvgriezi, kādu ledus skrāpi vai citu instrumentu, lai vismaz nedaudz sadalītu vai saskrāpētu ledu, kas ir zem riepām. Jo raupjāka būs virsma, jo labāka būs saķere.
  • Pārliecinies, vai izpūtējs nav aizputināts. Ja izplūdes gāzu caurule ir bloķēta, salonā var uzkrāties oglekļa monoksīda gāze, kas var apdraudēt dzīvību. Noteikti pārliecinies, ka izplūdes gāzu caurule ir brīva no sniega un nav iestrēgusi kādā kupenā.

Kā uzsākt braukt, ja auto ieputināts

  • Braukāšana uz priekšu un atpakaļ. Atver logu, izslēdz mūziku – lai dzirdētu skaidri, kas notiek, kā arī varētu labi vērot savu priekšējo riepu un dzirdēt vai redzēt, ja tās spolējas. Ieslēdz savu auto zemākajā pārnesumā un centies pavirzīties uz priekšu pavisam nedaudz. Tagad lēnām apstājies un, neizslēdzot dzinēju, pabrauc atpakaļ mazu gabaliņu. Pēc tam to atkārto ar jau nedaudz lielāku gāzes piespiedienu.
  • Bremzēšanas tehnika.Ja transportlīdzeklis nemaz nepārvietojās vai arī kāda riepa vienkārši griežas pa tukšo, pamēģini bremzēt, vienlaikus uzdodot nedaudz gāzes. Tam būtu jāsamazina spolēšanās un jāpārnes zināma jauda uz šo riteni. Nedari to ilgāk par dažām sekundēm, lai nenodedzinātu bremzes. Ja neproti šo – labāk nemēģini. Tici – autoevakuatoru izsaukt būs daudz lētāk nekā labot automašīnu, ja to sabojāsi. Ja tev ir priekšpiedziņas auto un nav nekādu traucējošu apmaļu vai citu automašīnu, mēģini nedaudz pagriezt riteņus uz otru pusi un noskaidrot, vai tas jums ļauj iegūt lielāku saķeri.
  • Auto stumšana - Dažkārt muskuļu spēks ir vislabākais paņēmiens auto iekustināšanai.
  • Sniega ķēdes – tās darbojas gandrīz vienmēr, tomēr jāteic, ka mūsu klimata apstākļos retais glabā šādu aprīkojumu bagāžniekā.
  • Pārnesuma pārslēgšana – ja automašīna pavirzās mazliet uz priekšu un tad atkal iestrēgst, vari mēģināt pašūpoties uz priekšu un atpakaļ starp pārnesumiem. Iedod savam auto nelielu papildus degvielas daudzumu un tas var dot pietiekamu impulsu, lai izbrauktu. Tomēr šo paņēmienu arī var izmantot vien dažās reizes, nevajag pārspīlēt, citādi vari nodarīt būtiskus bojājumus savam auto.
  • Uzlabo saķeri ar smiltīm vai kartonu – ja spolējies, vari mēģināt kaut ko palikt zem ratiem, lai uzlabotu saķeri. Piemēram – smiltis, pelni, derēs arī kaķu smiltis, kartonu vai auto paklājiņus, zarus.
  • Nekad nevajadzētu lietot antifrīzu, lai mēģinātu atkausēt sniegu un ledu. Antifrīzs ir toksisks bērniem un dzīvniekiem, tas var nokļūst notekūdeņos un nodarīt lielu postu. Sāls kā atkausētāja izmantošana arī nav īsti laba jūsu transportlīdzeklim. Jau esam rakstījuši par koroziju, ko tā rada.
  • Izlaid mazliet gaisu no riepām. Pēdējais līdzeklis ir izlaist pavisam nedaudz gaisa no riepām. Pirms tam pārliecinies, ka tev būs iespēja riepas pēc tam atkal piepumpēt. Mīkstākām riepām būs lielāka saķere, taču braukt ar tādām nebūs droši un ilgstoša braukšana ar mīkstām riepām var tas sabojāt. Tādēļ, ja līdz tuvākajai degvielas uzpildes stacijai ir tālu, labāk neizmēģini šo metodi.

Esi gatavs brīdim, kad automašīna izkustas no vietas

Ja jūti, ka mašīna beidzot ir izkustējusies no vietas, pabrauc kādu gabalu un uzreiz neapstājies. Aizbrauc līdz vietai, kur sniega mazāk, un tikai tad droši apstājies. Ja braukšanas uzsākšana notikusi atpakaļgaitā – arī tad turpini nelielu gabaliņu vēl pabraukt, lai iebrauktu sliedes, kas palīdzēs pēcāk uzsākt braukšanu uz priekšu.

Kas jādara, kad esi laukā no sniega?

Pēc tam, kad esi atbrīvojis savu iestigušo auto no sniega:

  • Ieslēdz atpakaļ savu vilces kontroles sistēmu, ja pirms tam to izslēdzi.
  • Pārliecinies, ka radiatoram ir brīva gaisa plūsma un sniegs nenobloķē režģi – tas var izraisīt motora pārkaršanu.
  • Ja izlaidi riepām gaisu – nekavējoties dodies uz tuvāko autoservisu, riepu centru vai degvielas uzpildes staciju, lai atjaunotu riepu spiedienu.
  • Ja stūrei parādījusies vibrācija – pārliecinies, ka riteņos nav iestrēdzis sniegs vai ledus.

Izsauc autoevakuatoru

Ir salīdzinoši vieglāk, ja auto ir iestidzis sniegā tepat pie mājas, bet arī tad ne vienmēr iespējams tikt galā paša spēkiem. Taču, ja esi iestidzis vai iebraucis grāvī tā, ka izkustēties vairs nav iespējams - visdrošāk tomēr ir izsaukt autoevakuatoru. Daudzos gadījumos tas ir arī krietni izdevīgāk, jo ļauj pasargāt sevi no lieka auto remonta.

Savukārt, ja automašīnai pēc šīs sniega atrakcijas parādījušies kādi bojājumi - noteikti vērsies autoservisā.

Izlasi arī:


Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...